Vážení rodiče,
nejprve bychom vám chtěli poděkovat a ocenit Vaši spolupráci při zajišťování výuky na dálku v této nelehké době.
Zasíláme Vám informace k ochraně zdraví a provozu ZŠ od 11. 5. 2020 – návrat žáků 9. ročníku. Prosíme Vás, abyste se neprodleně seznámili s těmito informacemi. Zvažte rizikové faktory (viz čestné prohlášení) a to, zda Vaše dítě patří do rizikové skupiny. Úplné znění dokumentu MŠMT „Ochrana zdraví a provoz základních škol v období do konce školního roku 2019/2020“ najdete na www.zsdubina.cz v záložce Aktuality.
Pokud se rozhodnete, že se Vaše dítě bude výuky ve škole od 11. 5. 2020 zúčastňovat, je nutné vyplnit závaznou přihlášku (v příloze). Zákonný zástupce je povinen vyjádřit zájem o docházku do školy; v případě žáků 9. ročníku do 7. 5. 2020. Vyplněnou a podepsanou přihlášku zašlete naskenovanou (ofocenou) emailem na adresu [email protected], případně ji můžete vhodit do schránky „PODATELNA“ na bráně školy, obálku označte „9. ROČNÍK“. Přihlášku zašlete nejpozději dne 7. 5. 2020 do 10:00 hod.
Žáka nelze zařadit do školní skupiny později, než k 11. 5. 2020. Moc Vám děkujeme za to, že dodržíte termíny, protože nám tím usnadníte organizační zajištění výuky vašich dětí.
-
Přítomnost a pohyb žáků v základní škole
-
Zakrytí úst a nosu a dodržení odstupu 2 m platí již po cestě do školy a před školou a ve všech společných prostorách školy.
-
Žáci budou rozděleni do skupin max. po 15 žácích. Tyto skupiny budou po celou dobu školní docházky neměnné, skupiny se nebudou setkávat. Informaci o zařazení do skupiny a času příchodu do školy se zákonní zástupci a žáci dozvědí před 11. 5. 2020 od třídních učitelů.
-
Tyto skupiny si pověřený pedagogický pracovník vyzvedne 11. 5. v určeném čase a na určeném místě a odvede je do šatny, kde žáci odloží svrchní oděv a přezují se, aby bylo sníženo epidemiologické riziko. Pak se skupina s pedagogickým pracovníkem přesune do určené učebny. Obdobný postup bude při odchodu žáků ze školy.
-
Přesuny skupin žáků, pohyb na chodbách, návštěva toalet či společných prostor bude organizován tak, aby byly minimalizovány kontakty jak mezi skupinami, tak i jednotlivci.
-
Po příchodu do třídy musí každý žák použít dezinfekci na ruce. Doporučuje se i předchozí umytí rukou. Dezinfekci zajistí škola.
-
V lavici bude sedět pouze 1 žák tak, aby byl dodržen odstup mezi žáky – 2 metry (nejméně 1,5 metru).
-
V průběhu pobytu ve třídě nemusí žáci ani pedagogičtí pracovníci nosit roušku, pokud je zachován rozestup 2 metry (nejméně 1,5 metru). Pokud dochází k bližšímu kontaktu (např. při skupinové práci), musí se roušky nosit i ve třídě. Při sejmutí roušky si ji každý žák ukládá do sáčku.
-
Žáci si po každém vzdělávacím bloku vydezinfikují nebo umyjí ruce ve své třídě. V každé třídě se bude často větrat (minimálně jednou za hodinu po dobu 5 min).
-
Žák je povinen dodržovat stanovená hygienická pravidla; jejich opakované nedodržování, po prokazatelném upozornění zákonného zástupce žáka, je důvodem k nevpuštění žáka do školy, resp. k vyřazení žáka ze skupiny či přípravy.
-
Podezření na možné příznaky COVID-19
Nikdo s příznaky infekce dýchacích cest, které by mohly odpovídat známým příznakům COVID-19 (zvýšená tělesná teplota, kašel, náhlá ztráta chuti a čichu, jiný příznak akutní infekce dýchacích cest), nesmí do školy vstoupit.
Škola bude využívatbezkontaktní teploměr k měření tělesné teploty před vstupem do školy.
Pokud žák vykazuje některý z možných příznaků COVID-19, je nutné umístit jej do samostatné místnosti a kontaktovat zákonné zástupce žáka s ohledem na okamžité vyzvednutí žáka. O podezření informuje škola spádovou hygienickou stanici. Ostatní žákyumístíme do jiné místnosti s povinným nošením roušky, dokud není známý zdravotní stav indisponovaného žáka.
-
Výuka
-
Od 11. 5. je umožněna osobní přítomnost žáků 9. ročníků pro účely přípravy na přijímací zkoušky.
-
Při prvním vstupu do školy dne 11. 5. předkládá žák toto prohlášení: ČESTNÉ PROHLÁŠENÍ O NEEXISTENCI PŘÍZNAKŮ VIROVÉHO INFEKČNÍHO ONEMOCNĚNÍ (písemné seznámení s vymezením rizikových skupin stanovených Ministerstvem zdravotnictví a písemné čestné prohlášení o neexistenci příznaků virového infekčního onemocnění (např. horečka, kašel, dušnost, náhlá ztráta chuti a čichu apod.). Toto prohlášení je přílohou této informace, případně ho najdete na stránkách školy (Aktuality). Bez podepsaného Čestného prohlášení nebude vstup žákům do školy umožněn.
-
Výuka bude probíhat od 9:00 hod. od pondělí do čtvrtka, příchod na určené místo ke škole v 8:50 hod. Konec výuky ve 12:15 hod. a po skupinách s doprovodem pedagogického pracovníka odchod ze školy. Žáci se po vyučování nesmí shlukovat před školou.
-
Do školy si žáci přináší přezůvky, min. dvě roušky a sáček na jejich ukládání, větší svačinu a pití. Školní stravování do 25. 5. nebude zajišťováno. Školní bufet nebude v provozu.
-
Na výuku si žáci přináší učební pomůcky pro dané předměty, psací potřeby.
-
Obsahem výuky je učivo z předmětů přijímací zkoušky (český jazyk a matematika), cílem je příprava na přijímací zkoušku. V ostatních předmětech pokračuje výuka na dálku.
-
Škola vede evidenci o docházce žáků do skupin. V případě nepřítomnosti žáka delší než 3 dny, žádá škola informaci od zákonného zástupce o důvodech nepřítomnosti a o tom, zda bude žák nadále do skupiny docházet. Absence se nezapočítává do absence uváděné na vysvědčení žáka. Omlouvání žáků bude probíhat obvyklým způsobem – třídnímu učiteli. Tento provozní režim končí den před přijímacími zkouškami.