Ve třídě 8.B proběhly již dva projektové dny zaměřené na rozvoj finanční gramotnosti, první v prosinci 2018 na téma "Hospodaření domácnosti" a druhý v březnu 2019 na téma "Kupujeme auto". Během prvního projektového dne si žáci vytvořili modelové domácnosti, kde každý zastává nějakou roli, vymysleli si názvy a erb - vznikli Papagájovi, Štístkovi, Bohatí, Krejzovy a Komárkovi. Charakteristiky jednotlivých domácností byly předem namodelovány. Některá domácnost je sociálně slabší, jiná průměrná nebo bohatá. Zamýšleli jsme se nad tím, co patří do příjmů a výdajů domácnosti a jednotlivé domácnosti si vytvořily své rozpočty. Cílem bylo, aby byly příjmy vyšší než výdaje. Během druhého projektového dne každá domácnost kupovala auto. Před tím jsme se zamýšleli, jaká kritéria rozhodují při výběru nového automobilu, co patří do povinné, standardní a nadstandardní výbavy automobilu a především, jaké platby souvisí s provozem automobilu. Jednotlivé domácnosti kreslily své "auto snů". Poté jsme do domácností rozdali příběhy rodin, které kupovaly auto. Jednotlivé domácnosti pak prezentovaly ostatním jednotlivé příběhy a zamýšlely se nad tím, jestli rodiny postupovaly správně a jaké finanční služby a prostředky na to použily. Na závěr si každá domácnost koupila auto a zaznamenala náklady na jeho provoz do rozpočtu. Během těchto projektových dnů se děti seznámily s mnoha novými pojmy jako leasing, povinné ručení, havarijní pojištění, kreditní a debetní karta aj. Oba dny nás provázely aktivity na uvolnění jako koberečky, kolečko a švihadla, ubrus, osmisměrka. Doufáme, že si děti odnesly mnoho poučných informací a těšíme se na další projektový den. Mgr. Barbora Krejčíková a Mgr. Radka Hemská - koordinátorky finanční gramotnosti