Základní škola Pardubice-Dubina,
Erno Košťála 870

Hodnocení prospěchu a chování za 2. pololetí 2019/2020

Hodnocení prospěchu a chování za 2. pololetí 2019/2020

  1. Principy hodnocení výsledků vzdělávání žáků ve 2. pololetí 2019/2020 jsou v souladu s vyhláškou č. 211/2020 Sb. ze dne 27. 4. 2020.
  2. Hodnocení výsledků vzdělávání žáka na vysvědčení bude vyjádřeno klasifikačním stupněm  (známkou).
  3. Závěrečné hodnocení žáka na vysvědčení na konci školního roku 2019/2020 se bude řídit těmito principy:
  • základem klasifikace 2. pololetí budou známky získané k 11. 3. 2020
  • podpůrně také podklady pro hodnocení získané v době, kdy probíhalo vzdělávání
    na dálku
    , pokud pro takové vzdělávání měl žák odpovídající podmínky
  • podpůrně také podklady pro hodnocení získané v době, kdy se žáci základních škol účastnili ve škole vzdělávacích aktivit formou školních skupin nebo jinou formou
     (konec druhého pololetí po obnovení provozu)
  • podpůrně také hodnocení výsledků vzdělávání žáka za první pololetí školního roku 2019/2020
  • vyučující zohlední například: snahu žáků o pravidelnou práci ve vzdělávání na dálku
    a odevzdávání úkolů, samostatnou práci žáků a samostudium během vzdělávání na dálku a její výsledky, četbu související se zadanými úkoly, případně další podklady, zvládnutí technologií a pravidel pro práci s technologiemi potřebnými pro vzdělávání na dálku, pokud lze toto hodnocení začlenit do hodnocení v předmětu zaměřeném nejen
    na informační technologie
  1. Dle vyhlášky je považováno hodnocení výchovných předmětů za zbytné. U předmětů hudební výchova, výtvarná výchova, tělesná výchova, tvořivé činnosti, svět práce a informatika bude tedy klasifikace známkou 1.
  2. Z Vyhlášky plyne, že uvádět na vysvědčení u povinných předmětů slovo „nehodnocen (a)“  lze připustit pouze tehdy, není-li absolutně žádný podklad pro hodnocení a žák byl z daného předmětu na konci prvního pololetí (včetně náhradního termínu pro hodnocení) hodnocen také slovem „nehodnocen (a)“, anebo se jedná o předmět vyučovaný pouze v druhém pololetí a nejsou absolutně žádné podklady pro hodnocení.
  3. Pokud bude žák i při využití všech výše uvedených postupů hodnocen z některého předmětu na vysvědčení na konci druhého pololetí stupněm „nedostatečný“, bude celkové hodnocení „neprospěl“. Poté se uplatní pravidla dle § 52 a 53 o opravných zkouškách a případném opakování ročníku školy. K takovéto situaci  vzhledem k možnostem dle Vyhlášky může dojít jen ve zcela výjimečných, nezpochybnitelných případech.
  4. Změna vyhlášky o přijímacím řízení pro školní rok 2021/2022 na střední školy je v legislativním procesu. Vysvědčení z 2. pololetí školního roku 2019/2020 se nebude vyhodnocovat při přijímacím řízení na střední školy a nebude ani součástí dokumentů přikládaných k přihlášce.
  5. Zameškané hodiny se počítají pouze do data 11. 3. 2020, distanční forma se nezapočítává.

 

Autor: [email protected], poslední aktualizace: 19. 05. 2020