Základní škola Pardubice-Dubina,
Erno Košťála 870

Pokyny pro provoz školy od 11.5.2020

Pokyn ředitele školy k provozu školy
Tento pokyn stanovuje provozní podmínky školy v souvislosti s přítomnosti žáků 9. ročníku ve škole.
I. Výklad pojmů
a) opatření MŠMT – dokument OCHRANA ZDRAVÍ A PROVOZ ZÁKLADNÍCH ŠKOL V OBDOBÍ DO KONCE ŠKOLNÍHO ROKU 2019/2020 vydaný MŠMT

b) skupinová výuka – výuka od 11. 5. 2020 za přítomnosti žáků ve škole

c) rouška – zakrytí úst a nosu ochrannými prostředky

d) prohlášení o neexistenci virového infekčního onemocnění – čestné prohlášení uvedené jako příloha opatření MŠMT

e) bezpečná vzdálenost - vzdálenost osob 2m (minimálně 1,5 m)

II. Organizace skupinové výuky

  1. Skupinové výuky se mohou zúčastnit pouze žáci, které zákonní zástupci přihlásili vedení školy do 7. 5. 2020.
  2. Podmínkou vstupu do objektu školy a účast ne skupinové výuce je předání čestného prohlášení o neexistenci virového infekčního onemocnění podepsané zákonným zástupcem. Bez předání tohoto prohlášení o neexistenci virového infekčního onemocnění nebude žák do objektu školy vpuštěn.
  3. Žák pro skupinovou výuku musí být vybaven denně minimálně 2 kusy roušek s 2 ks sáčků z neprodyšného materiálu.
  4. Žák může být uvolněn/omluven ze skupinové výuky na základě písemné omluvy  zákonného zástupce. Uvolnění se vztahuje na celý výukový den. Pozdější příchod na skupinovou výuku nebo odchod před ukončením skupinové výuky není možný.
  5. Žák  s příznaky infekce dýchacích cest, které by mohly odpovídat známým příznakům COVID-19 (zvýšená tělesná teplota, kašel, náhlá ztráta chuti a čichu, jiný příznak akutní infekce dýchacích cest), nesmí  do školy vstoupit.
  6. Pokud žák vykazuje některý z možných příznaků COVID-19, bude umístěn do samostatné místnosti. Škola bude ihned kontaktovat zákonné zástupce žáka s ohledem na okamžité vyzvednutí žáka. O podezření informuje škola spádovou hygienickou stanici.

 g. Složení skupin je neměnné po celou dobu. O zařazení žáků do skupin rozhoduje ředitel školy. Žáka nelze zařadit do školní skupiny později, než k 11. 5. 2020.


III.  Pohyb po škole, určení místností WC, prostorů pro přesun

  1. Pro skupinu 9. A je výukovou místností kmenová třída 9. A, WC určené pro žáka skupiny 9. A je umístěné na stejném poschodí, pro přesun používají žáci úzké schodiště.

     Pro skupinu 9. B je výukovou místností kmenová třída 9. B, WC určené pro žáka skupiny 9. B je umístěné na stejném poschodí, pro přesun používají žáci široké schodiště.

 

Žáci zařazení do skupiny 9. A se shromažďují vpravo před bránou školy v době od 8:50 hod. do 8:55 hod. Žáci zařazení do skupiny 9. B se shromažďují vlevo před bránou školy v době od 8:50 hod. do 8:55 hod. Pedagogický pracovník určený pro danou skupinu změří žákům teplotu bezdotykovým teploměrem a na pokyn tohoto pedagogického pracovníka se žáci přesunou do šatny. Po přezutí se přesunou stanovenou cestou do výukové místnosti. Ve výukové místnosti si řádně umyjí ruce a následně vydezinfikují. Dezinfekci vydává pedagogický pracovník.

  1. Při přesunech skupin žáků, pohybu na chodbách, návštěvě WC či společných prostor je nutné minimalizovat kontakty jak mezi skupinami, tak jednotlivci včetně zaměstnanců školy.
  2. Při přesunech ve společných prostorách školy, návštěvě WC musí žáci i zaměstnanci používat roušky.
  3. Dodržování  bezpečné vzdálenosti i používání roušky platí i při pohybu ve venkovních prostorech školy.

IV. Pobyt ve třídě

  1. V průběhu pobytu ve třídě nemusí žáci ani pedagogičtí pracovníci nosit roušku, pokud je zachován rozestup 2 metry (nejméně 1,5 metru). Pokud dochází k bližšímu kontaktu (např. při skupinové práci), musí se roušky nosit i ve třídě. O nošení nebo nenošení roušky rozhoduje pedagogický pracovník.
  2. Pokud si žáci roušku odloží, musí ji uložit do čistého sáčku. Při výměně roušek se musí požitá rouška uložit do sáčku a tento uzavřít (např. zavázat, uzel apod)
  3. V průběhu pobytu ve třídě organizuje pedagogický pracovník větrání. Podle venkovních podmínek průběžně nebo minimálně 1x za hodinu po dobu 5 minut.
  4. Po každém vzdělávacím bloku, opuštění třídy, před konzumací potravin si žáci umyjí ruce, popřípadě podle pokynů pedagogického pracovníka i vydezinfikují.

 

V. Povinnosti žáků

  1. Dodržovat pokyny pedagogických pracovníků i ostatních zaměstnanců školy.
  2. Mít k dispozici minimálně 2 ks roušek denně.
  3. Nosit ve vnitřních i venkovních prostorech školy roušku. Výjimku povoluje pedagogický pracovník.
  4. Dodržovat bezpečnou vzdálenost od žáků ostatních skupin a dalších osob.
  5. Pohybovat se pouze v prostorech určených pro skupinu, do které je žák zařazen.
  6. Nezdržovat se ve společných prostorách školy a WC po delší dobu.
  7. Žákům je zakázáno  - kontaktovat a setkávat se s žáky jiných skupin ve vnitřních i venkovních prostorech školy

    - shromažďovat se před příchodem do školy a při odchodu ze školy před školou.

      h.   Z důvodu epidemiologických opatření žáci musí používat pouze svoje školní pomůcky a učebnice. Nesmí si je půjčovat a vyměňovat.

    ch. Žák je povinen dodržovat stanovená hygienická pravidla. Jejich opakované nedodržování, po prokazatelném upozornění zákonného zástupce žáka, je důvodem k nevpuštění žáka do školy, resp. 
          k vyřazení žáka ze skupiny či přípravy.

VI. Povinnosti zákonných zástupců

  1. Přihlásit žáka do výukové skupiny (oznámit vedení školy účast žáka) do 7. 5. 2020.
  2. Předat škole podepsané čestné prohlášení o neexistenci virového infekčního onemocnění.
  3. Informovat neprodleně školu o onemocnění žáka zařazeného do skupinové výuky.
  4. Zajistit vyzvednutí žáka ze školy v případě žák bude vykazovat některý z možných příznaků COVID- 19.

 

VII. Stravování

 

Škola stravování pro žáky 9. ročníku nezajišťuje.

 

 

 

 

 

V Pardubicích 11. 5. 2020                                              Mgr. Bc. Ludmila Kozáková

                                                                                            ředitelka školy

Autor: [email protected], poslední aktualizace: 11. 05. 2020