Pokyn ředitele školy k provozu školy
Tento pokyn stanovuje provozní podmínky školy v souvislosti s přítomnosti žáků 9. ročníku ve škole.
I. Výklad pojmů
a) opatření MŠMT – dokument OCHRANA ZDRAVÍ A PROVOZ ZÁKLADNÍCH ŠKOL V OBDOBÍ DO KONCE ŠKOLNÍHO ROKU 2019/2020 vydaný MŠMT
b) skupinová výuka – výuka od 11. 5. 2020 za přítomnosti žáků ve škole
c) rouška – zakrytí úst a nosu ochrannými prostředky
d) prohlášení o neexistenci virového infekčního onemocnění – čestné prohlášení uvedené jako příloha opatření MŠMT
e) bezpečná vzdálenost - vzdálenost osob 2m (minimálně 1,5 m)
II. Organizace skupinové výuky
-
Skupinové výuky se mohou zúčastnit pouze žáci, které zákonní zástupci přihlásili vedení školy do 7. 5. 2020.
-
Podmínkou vstupu do objektu školy a účast ne skupinové výuce je předání čestného prohlášení o neexistenci virového infekčního onemocnění podepsané zákonným zástupcem. Bez předání tohoto prohlášení o neexistenci virového infekčního onemocnění nebude žák do objektu školy vpuštěn.
-
Žák pro skupinovou výuku musí být vybaven denně minimálně 2 kusy roušek s 2 ks sáčků z neprodyšného materiálu.
-
Žák může být uvolněn/omluven ze skupinové výuky na základě písemné omluvy zákonného zástupce. Uvolnění se vztahuje na celý výukový den. Pozdější příchod na skupinovou výuku nebo odchod před ukončením skupinové výuky není možný.
-
Žák s příznaky infekce dýchacích cest, které by mohly odpovídat známým příznakům COVID-19 (zvýšená tělesná teplota, kašel, náhlá ztráta chuti a čichu, jiný příznak akutní infekce dýchacích cest), nesmí do školy vstoupit.
-
Pokud žák vykazuje některý z možných příznaků COVID-19, bude umístěn do samostatné místnosti. Škola bude ihned kontaktovat zákonné zástupce žáka s ohledem na okamžité vyzvednutí žáka. O podezření informuje škola spádovou hygienickou stanici.
g. Složení skupin je neměnné po celou dobu. O zařazení žáků do skupin rozhoduje ředitel školy. Žáka nelze zařadit do školní skupiny později, než k 11. 5. 2020.
III. Pohyb po škole, určení místností WC, prostorů pro přesun
-
Pro skupinu 9. A je výukovou místností kmenová třída 9. A, WC určené pro žáka skupiny 9. A je umístěné na stejném poschodí, pro přesun používají žáci úzké schodiště.
Pro skupinu 9. B je výukovou místností kmenová třída 9. B, WC určené pro žáka skupiny 9. B je umístěné na stejném poschodí, pro přesun používají žáci široké schodiště.
Žáci zařazení do skupiny 9. A se shromažďují vpravo před bránou školy v době od 8:50 hod. do 8:55 hod. Žáci zařazení do skupiny 9. B se shromažďují vlevo před bránou školy v době od 8:50 hod. do 8:55 hod. Pedagogický pracovník určený pro danou skupinu změří žákům teplotu bezdotykovým teploměrem a na pokyn tohoto pedagogického pracovníka se žáci přesunou do šatny. Po přezutí se přesunou stanovenou cestou do výukové místnosti. Ve výukové místnosti si řádně umyjí ruce a následně vydezinfikují. Dezinfekci vydává pedagogický pracovník.
-
Při přesunech skupin žáků, pohybu na chodbách, návštěvě WC či společných prostor je nutné minimalizovat kontakty jak mezi skupinami, tak jednotlivci včetně zaměstnanců školy.
-
Při přesunech ve společných prostorách školy, návštěvě WC musí žáci i zaměstnanci používat roušky.
-
Dodržování bezpečné vzdálenosti i používání roušky platí i při pohybu ve venkovních prostorech školy.
IV. Pobyt ve třídě
-
V průběhu pobytu ve třídě nemusí žáci ani pedagogičtí pracovníci nosit roušku, pokud je zachován rozestup 2 metry (nejméně 1,5 metru). Pokud dochází k bližšímu kontaktu (např. při skupinové práci), musí se roušky nosit i ve třídě. O nošení nebo nenošení roušky rozhoduje pedagogický pracovník.
-
Pokud si žáci roušku odloží, musí ji uložit do čistého sáčku. Při výměně roušek se musí požitá rouška uložit do sáčku a tento uzavřít (např. zavázat, uzel apod)
-
V průběhu pobytu ve třídě organizuje pedagogický pracovník větrání. Podle venkovních podmínek průběžně nebo minimálně 1x za hodinu po dobu 5 minut.
-
Po každém vzdělávacím bloku, opuštění třídy, před konzumací potravin si žáci umyjí ruce, popřípadě podle pokynů pedagogického pracovníka i vydezinfikují.
V. Povinnosti žáků
-
Dodržovat pokyny pedagogických pracovníků i ostatních zaměstnanců školy.
-
Mít k dispozici minimálně 2 ks roušek denně.
-
Nosit ve vnitřních i venkovních prostorech školy roušku. Výjimku povoluje pedagogický pracovník.
-
Dodržovat bezpečnou vzdálenost od žáků ostatních skupin a dalších osob.
-
Pohybovat se pouze v prostorech určených pro skupinu, do které je žák zařazen.
-
Nezdržovat se ve společných prostorách školy a WC po delší dobu.
-
Žákům je zakázáno - kontaktovat a setkávat se s žáky jiných skupin ve vnitřních i venkovních prostorech školy
- shromažďovat se před příchodem do školy a při odchodu ze školy před školou.
h. Z důvodu epidemiologických opatření žáci musí používat pouze svoje školní pomůcky a učebnice. Nesmí si je půjčovat a vyměňovat.
ch. Žák je povinen dodržovat stanovená hygienická pravidla. Jejich opakované nedodržování, po prokazatelném upozornění zákonného zástupce žáka, je důvodem k nevpuštění žáka do školy, resp.
k vyřazení žáka ze skupiny či přípravy.
VI. Povinnosti zákonných zástupců
-
Přihlásit žáka do výukové skupiny (oznámit vedení školy účast žáka) do 7. 5. 2020.
-
Předat škole podepsané čestné prohlášení o neexistenci virového infekčního onemocnění.
-
Informovat neprodleně školu o onemocnění žáka zařazeného do skupinové výuky.
-
Zajistit vyzvednutí žáka ze školy v případě žák bude vykazovat některý z možných příznaků COVID- 19.
VII. Stravování
Škola stravování pro žáky 9. ročníku nezajišťuje.
V Pardubicích 11. 5. 2020 Mgr. Bc. Ludmila Kozáková
ředitelka školy