Základní škola Pardubice-Dubina,
Erno Košťála 870

Začínáme se slohovým výcvikem: Popis obrázku - vyber si nějaké vyjmenované slovo po L

Děti měly nakreslit a popsat obrázek - vyjmenované slovo po L.

Někdo napsal příběh, jiný se držel jednoduchého popisu, další psal poučný článek, jiný zvolil styl téměř publicistický.

Všechny děti úkol nezpracovaly, avšak ty, které se zúčastnily dobrovolného psaní, mají opravdu pěkné, byť kratičké slohové útvary.

Nejen výtvarně na jedničku se úkolu zhostili děvčata Formánkovy a Anand, také Matěj!

________________________________________________________________________________________________________________________________________

Neslyšel jsi?

      Na obrázku vidíme taťku a syna.

Taťka vypadá naštvaně. Proč je taťka naštvaný? Starší syn totiž zapomněl na mladší sestru.

Sestra se snažila dojít domů sama, ale místo na východ šla na západ, což samozřejmě nevěděla.

Všichni hledali Terezku…V tu chvíli zazvonil u dveří zvonek. Za dveřmi stála policie ČR s Terezkou.

Táta se rozeběhl pro Terezku a vzal si ji do náruče.

Jakub Myška

____________________________________________________________________

Ztracená lyže

       Pepa jel s rodinou lyžovat do Krkonoš.

I když není moc dobrý lyžař, tak se rozhodl, že půjde na nejobtížnější sjezdovku. Byl to dobrý nápad?

Na kopci se rozjel a rozhodl se vyzkoušet skokánek. To ale neustál a spadl do závěje sněhu. Když se postavil, zjistil, že nemá jednu lyži. Kam se asi ztratila?

Vojta Vondra

________________________________________________________________________

Mlýn

    Myslím si, že mlýn bývá u louky. Co se tam děje, nevím. V Mongolsku mlýny nebyly potřeba, tak tam žádný nestojí. U mlýna teče řeka Chrudimka. Bydlí tam někdo nebo ne?

Anand Chinbad

_________________________________________________________________________________________________________________________________________

Větrné mlýny

      Krajinou mlýnů je Nizozemsko. Větrné mlýny tam vynalezli už ve 13.století. Největší rozmach zažily v 19.století, kdy jich bylo v zemi přes 90 000. Dnes jich zůstalo něco přes 950. Využívaly se k mletí obilí, lisování oleje, mletí koření a především na odčerpávání vody a vysoušení půdy.

Viliam Boserle

_________________________________________________________________________________________________________________________________________

Mlýn

     Byl jednou jeden mlýn. Všechny děti si myslely že že je to jen obyčejný mlýn. Ale doopravdy se v tom mlýně děly prapodivné věci. Kdysi se do mlýna vydal chlapec, kterého pak už nikdy nikdo neviděl. Od té doby mlýn každou noc ožíval. V oknech svítily lampy, ozýval se rachot, roztáčelo se mlýnské kolo. Avšak ráno to zase byl jen obyčejný mlýn.

Elenka Mašková

_______________________________________________________________________________________________________________________________________

Mlýn

     Na louce stojí zdánlivě obyčejný mlýn. Jedná se o starodávný větrný mlýn. Dříve sloužil ke mletí obilí, ale teď už je dlouhá léta opuštěný a zchátralý. Koluje o něm spousta historek. Ta nejzajímavější je ta, že se tam za úplňku zjevuje duch mrtvého mlynáře.

Alička Skokanová

_____________________________________________________________________

Tajemné blesky

     Jsou to modré blesky, které jsou krásné a hlučné a strašidelné. Myslíte si, že teď se někde blýská? Já si myslím, že jo. Mohou být blesky vícebarevné? Já si myslím, že ano. Blesky jsou tak krásné jako pomněnky. Narozdíl od pomněnek jsou ovšem nebezpečné.

Magda Fryaufová

________________________________________________________________________

Lýtko

      Na obrázku je zraněné lýtko chlapce, který se jmenuje Marek. Včera byl s kamarády hrát fotbal na hřiště, ale když se mu kamarád snažil vzít balón, tak ho omylem kopl kopačkou do do lýtka a marek se o kopačku pořezal. Protože však kamrád nebyl zlý, tak se Markovi omluvil a vytáhl z batohu náplast, kterou zastavil krvácení a umínil si,  příště si dá větší pozor. Naštěstí zranění nebylo vážné a Marek o něm za pár dnů ani nevěděl. Během několika dnů po zahojení rány zse mohl jít ven hrát fotbal.

Myslíte si, že se to již nebude opakovat?

Jana Hořeňovská

_________________________________________________________________________

Kouzelný  plyšový medvídek

     Medvídek je tlusťoučký, měkký, krásný. Má kulatá očička - óóó jé! Medvídek se třpytí bíle jako sníh z pohádky. Kdybyste se na něj koukli, uvidíte, že nejn očička, ale i hlava je kulatá, a dokonce i nosík!

Představte si, co by v něm mohlo být schované: třeba čokoláda nebo zlato a možná tajemný dopis! Možná se uvnitř skrývá cukrová vata místo plyše.

Tak je sladký!

Karolínka Pham Thi Cú

________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

Autor: jiskrova@zsdubina.cz, poslední aktualizace: 23. 10. 2024