Hodnocení prospěchu a chování za 2. pololetí 2019/2020 1. Principy hodnocení výsledků vzdělávání žáků ve 2. pololetí 2019/2020 jsou v souladu s vyhláškou č. 211/2020 Sb. ze dne 27. 4. 2020. 2. Hodnocení výsledků vzdělávání žáka na vysvědčení bude vyjádřeno klasifikačním stupněm (známkou). 3. Závěrečné hodnocení žáka na vysvědčení na konci školního roku 2019/2020 se bude řídit těmito principy: - základem klasifikace 2. pololetí budou známky získané k 11. 3. 2020 - podpůrně také podklady pro hodnocení získané v době, kdy probíhalo vzdělávání na dálku, pokud pro takové vzdělávání měl žák odpovídající podmínky - podpůrně také podklady pro hodnocení získané v době, kdy se žáci základních škol účastnili ve škole vzdělávacích aktivit formou školních skupin nebo jinou formou (konec druhého pololetí po obnovení provozu) - podpůrně také hodnocení výsledků vzdělávání žáka za první pololetí školního roku 2019/2020 - vyučující zohlední například: snahu žáků o pravidelnou práci ve vzdělávání na dálku a odevzdávání úkolů, samostatnou práci žáků a samostudium během vzdělávání na dálku a její výsledky, četbu související se zadanými úkoly, případně další podklady, zvládnutí technologií a pravidel pro práci s technologiemi potřebnými pro vzdělávání na dálku, pokud lze toto hodnocení začlenit do hodnocení v předmětu zaměřeném nejen na informační technologie - klasifikace za 2. pololetí vzhledem k výrazně diferencovaným podmínkám vzdělávání by neměla být horší než v předchozím pololetí 4. Dle vyhlášky je považováno hodnocení výchovných předmětů za zbytné. U předmětů hudební výchova, výtvarná výchova, tělesná výchova, tvořivé činnosti, svět práce a informatika bude tedy klasifikace známkou 1. 5. Z Vyhlášky plyne, že uvádět na vysvědčení u povinných předmětů slovo „nehodnocen (a)“ lze připustit pouze tehdy, není-li absolutně žádný podklad pro hodnocení a žák byl z daného předmětu na konci prvního pololetí (včetně náhradního termínu pro hodnocení) hodnocen také slovem „nehodnocen (a)“, anebo se jedná o předmět vyučovaný pouze v druhém pololetí a nejsou absolutně žádné podklady pro hodnocení. 6. Pokud bude žák i při využití všech výše uvedených postupů hodnocen z některého předmětu na vysvědčení na konci druhého pololetí stupněm „nedostatečný“, bude celkové hodnocení „neprospěl“. Poté se uplatní pravidla dle § 52 a 53 o opravných zkouškách a případném opakování ročníku školy. K takovéto situaci vzhledem k možnostem dle Vyhlášky může dojít jen ve zcela výjimečných, nezpochybnitelných případech. 7. Změna vyhlášky o přijímacím řízení pro školní rok 2021/2022 na střední školy je v legislativním procesu. Vysvědčení z 2. pololetí školního roku 2019/2020 se nebude vyhodnocovat při přijímacím řízení na střední školy a nebude ani součástí dokumentů přikládaných k přihlášce. 8. Zameškané hodiny se počítají pouze do data 11. 3. 2020, distanční forma se nezapočítává. Mgr. Bc. Ludmila Kozáková ředitelka školy V Pardubicích 15.5.2020