Dobrý den, ahoj,
- OPĚT PROSÍM RODIČE O ZPĚTNOU VAZBU (NA EMAIL, BAKALÁŘE)
Na Váše e-mail byly zaslané informace k nástupu do školy od 25.5.2020. Pokud Vám e-mail nepřišel, stejné informace jsou vyvěšené na webových stránkách. Všechny potřebné informace naleznete v přiložených dokumentech (žádné další informace nemám). Připomínám pouze, že vyplněné a oskenované přihlášky zasílejte maximálně do 12.5.2020. Fyzicky je můžete hodit do schránky PODATELNA, která je umístěna na bráně naší školy.
Systém BAKALÁŘ je již plně funkční.
In-line brusle – Pokud bude příznivé počasí v týdnu od 18.5.2020. Vyberu jeden den, kdy se opět místo TV sejdeme v HK a zajedeme si znovu venkovní okruh. Kdo nemá kolečkové brusle, může využít koloběžku. Ve ČT bylo krásné počasí, všichni jsme si to užili, jeli jsme klidným tempem a užívali si okolní přírodu. Za mě to bylo super! Děkuji všem zúčastněným včetně rodičů!
SKYPE – Kvůli minulým výpadkům na stránkách, kde jsme měli online hodinu, zkusíme pro změnu skype. Prosím všechny, kdo se přihlásí, aby si vypnuly mikrofony. Kdo bude „vyvolaný“ si ho zapne a bude mluvit. Vyhneme se tak hlukům z pokojů. V případě "sekání" se rozdělíme do dvou skupina po půl hodině. Pokud někdo z žáků bude dělat „naschvály“, bude z hodiny vyloučen a zkontaktuji rodiče.
Hodiny:
PO - 10:00 Čj
ÚT- AJ - 9:30, MAT – 10:30
ČT – 9:30 ČJ
PÁ - 1.sk. 8:00, 2. sk. 9:00 MAT
Odkaz na přihlášení do skupiny: https://join.skype.com/invite/pvVYS1jA3JUM
TESTY – Jelikož odeslané testy obsahují vulgární výrazy, tak od tohoto týdne budete v první otázce uvádět i Vaše e-mailové adresy (popřípadě rodičů). Pokud neuvedete e-mailovou adresu, test se neodešle. Bohužel tyto „vulgární testy“ zabírají místo pro vyplnění jiným žákům.
Mikina – Mikina byla myšlena jako upomínka na první stupeň, ti co nenapsali, bohužel mikinu nebudou mít. Kdo mi napsal, má mikinu již objednanou a momentálně je ve výrobě! Jakmile budu mít cenovou kalkulaci a termín dodání, napíši Vám další pokyny.
! Jelikož v M se stává, že nám nesedí čísla stránek v učebnici, napíši do závorky vždy první příklad na dané stránce.
! Cvičení v učebnici matematiky žáci vypracují do sešitu školního, případně nového (domácího), který by sloužil na domácí práci po dobu zavření školy, VŽDY OZNAČIT STRÁNKU A ČÍSLO CVIČENÍ
! Pravidelné opakování malé i velké násobilky, sčítání a odčítání zpaměti
Aritmetika – Učebnice - opakování – převody jednotek objemu (tabulka převodu je v souborech - vytisknout a nalepit)
str. 82 / cv. 1 Převáděj: 3hl=….l (do šk. sešitu rovnou převody)
/ cv. 2 Slovní úloha: Dospělý člověk má vypít…. (Zápis, výpočet, odpověď)
/ cv. 4 Převáděj: 2l =……..ml (do školního sešitu rovnou převody)
str. 83 / cv. 7 Převeď a doplň do tabulky: 3 l kolik je to dl, cl, ml….atd
/ cv. 10 Písemné sčítání a odčítání (428 567 + 1 256 439)
/ cv. 12 Vypočítej (Písemné násobení dvojciferným a trojciferným č. 2 568*15)
PR. S. str. 21/1,2,3 (Objem)
str. 23/6 (čas)
str. 24/2,3,4 (1 dva sloupce),5,6 (Sl. úlohy -> již jsme dělali např. ¾ ze 160 -> 160:4=40 -> 40*3 = 120 viz. učebnice str. 92)
Kdo potřebuje pomoci se str. 21 – zde jsou videa
cv. 1
cv. 2
! Cvičení v učebnici češtiny žáci vypracují do sešitu školního, případně nového (domácího), který by sloužil na domácí práci po dobu zavření školy, VŽDY OZNAČIT STRÁNKU A ČÍSLO CVIČENÍ
! Průběžně opakovat pády, slovní druhy, vyjmenovaná slova, vzory podstatných a přídavných jmen
Gramatika – učebnice (SLOVESA)
DOBORVOLNĚ: str. 142/143 Popis pracovního postupu – Přečíst si text. Odpovědět na cv. 2 a 3 ústně. Kdo chce, může si vyrobit svého lichožrouta J (Budu ráda za fotografii, kterou uveřejníme na stránkách! J ). Cvičení 4 – Seřadit správně pracovní postup (do šk. sešitu).
Připomeneme si učivo ze 4. ročníků – ROZKAZOVACÍ ZPŮSOB, PODMIŇOVACÍ ZPŮSOB
Zápis
Vyjadřuje děj, který se má nebo nemá uskutečnit. Tvoříme ho v 2. osobě jednotného čísla a 1 a 2. osobě množného čísla (kresli, nepiš, skáčeme). U tvaru rozkazovacího způsobu NEURČUJEME ČAS!!!!
Pozor: Kupujete (oznamovací způsob) X kupujte (rozkazovací způsob)
Tabulku si pouze projdi – na stejném principu vyčasuj skákat, běhat
str 144/1a,b Do šk. sešitu vypíšeš slovesa ve tvaru rozkazovacího způsobu a následně je převedeš do 2. os., čísla množného (např. vstávej -> vstávejte, vyčisti si -> vyčistěte si)
str. 145/2 Ústně rozkazujte a zakazujte různým osobám (Čtěte knihy! – 2.os., č.mn.)
str. 145/3 Do šk. sešitu příkazy změníte v zákazy, viz příklad (Jděte ven. -> Nechoďte ven.)
str. 145/4 Do šk. sešitu zapíšete pouze doplněné slovesné tvary v rozkazovacím způsobu ve správném pořadí. (Např. Při prověrce neopisuj. -> Do sešitu píši NEOPISUJ.)
PODMIŇOVACÍ ZPŮSOB
Zápis
Vyjadřuje děj, který by mohl nastat (Zítra bych šla bruslit.). Tvary podmiňovacího způsobu jsou složené. Skládají se z příčestí činného (šel, šla..) a tvarů: bych, bys, by, bychom, byste, by. U sloves podmiňovacího způsobu NEURČUJEME ČAS!!
TABULKA přehledů podmiňovacího způsobu – zvratná slovesa (Projít a nahlas vyčasovat.)
str, 146/1a ústně
str. 147/2a Do šk. sešitu – Doplnit chybějící část podmiňovacího způsobu dle zadání (např. Zavolal bys rodičům?
str. 147/3 Doplň neúplné tvary sloves v podmiňovacím způsobu. Do šk. sešitu. (např. Já bych se samou radostí vznášela.)
str. 147/4a Vytvořte tvary v podmiňovacím způsobu podle zadání + 2 využít ve větách.
str. 148/TABULKA - > projít/připomenout si
str. 148/5 Ústně přečíst báseň + určit osobu, číslo a způsob
str. 148/6a Do šk. sešitu vypsat podtržené slovesné tvary a určit – osoba, číslo, způsob
str. 149/7+8 Ústně
str.149/9 a-e Do školního sešitu.
PR. S. str. 63
ČJ/ČT – Čtení knížek do povinné četby. Zápisy zasílej ofocené na můj e-mail.
Milé děti,
otevřete si učebnici na straně 54, sekce 5B - Our house.
Dostáváme se k popisu pokoje/domu/bytu pomocí vazby there is/are.
Vazba there is/there are - použije se, když chci sdělit, že někde něco je nebo že tu něco mám. Hodně často tuto vazbu využijeme při popisu bytu/domu/pokojů.
Následující věty si můžete opsat do sešitu, další příklady jsou ve workbooku s.77.
V jednotném čísle se použije there is:
Je tu kočka. There is a cat.
Mám tu v pokoji 1 postel. There is one bed in my room.
V množném čísle:
Jsou tu 2 knihy. There are two books.
Na stole jsou 3 tužky. There are three pencils on the table.
Záporná věta:
Tady/tam není postel. There isn’t a bed.
Tady/ tam nejsou 3 knihy. There aren’t three books.
Věta většinou začne slovem there, poté is/are, předmět a nakonec kde to je - místo.
(Lze také začít umístěním, poté there is/are a předmět. Např. On my bed there is a dog.)
Tolik k úvodu.
Podívejte na obrázek ve cvičení 1 a trénujte názvy částí domu dle videa:
Na videu je také namluven článek This is our house, přečtěte si ho a zkuste si ústně přeložit, zda mu rozumíte.
Nyní si můžete pustit video, kde je vysvětlen úvod k této vazbě:
Součástí videa jsou i 3 větičky, dokážete jim porozumět? Je to taková bonusová hádanka.
Pokud byste si chtěli vazbu důkladně trénovat, našla jsem pěkné video pro extra trénink.
https://www.youtube.com/watch?v=ZjhOgnROluo&t=51s
Na straně 54 doplňte do sešitu cvičení 5. Píšete, co kde je. Pozor, některé věty jsou v množném čísle a musíte tedy použít vazbu there are.
Na straně 55 si natrénujte výslovnost slovíček dle následujícího videa:
Nyní si nová slovíčka trénujte v pracovním sešitě na straně 44 - vyplňte cvičení 1 a 2. Ve 2. Cvičení píšete, ve kterém pokoji děláte následující aktivity. Na straně 45 vyplňte cvičení 3. Ve cv. 3 doplňujete vazbu dle toho, jestli se jedná o jednotné či množné číslo.
Nyní zkuste vytvořit 10 vět o tom, co máte ve svém pokoji. Napište je do sešitu a přimalujte k větám odpovídající obrázek. Určitě napište věty o těch nejzajímavějších věcech, které v pokoji máte, ať si můžeme něco pěkného přečíst!
Např. There are two blue beds in my room.
There is an orange mirror.
There is a pink clock on the wall next to the window.
There is a small brown rug in front of the beds.
There are 500 English books in the bookcase.
Nezapomeňte, že věty můžete napsat zajímavěji, když použijete přídavná jména a dodáte, kde věci jsou.
Úkoly opět pošlete na email ke kontrole. Neměly by vám zabrat více než hodinku, pokud byste se s nimi trápily déle, určitě dejte vědět.
Pěkné a co nejvíce pohodové dny -
I. Herynková a J. Braborcová
Test: Vylučovací soustava + Smysly = https://forms.gle/baNDhB7mDo3vHb1G7
U str. 72 Úraz – přečíst + shrnout vlastními slovy
Zápis – vytisknout a nalepit
U str. 43,44 (Evropa: Přírodní krajina, Vodstvo) – přečíst, ústně shrnout co ses dozvěděl
Vytisknout zápis, nalepit a doplnit chybějící informace
PR.S. str. 25
Zazpívej si písně. Pokud si nepamatuješ text, vezmi si sešit na HV, kde máme nalepené texty.
https://www.youtube.com/watch?v=gODZd9dZfN8 (Statistika)
https://www.youtube.com/watch?v=Q5hAhAbipEE (Stará archa)
https://www.youtube.com/watch?v=LnxYsvywj2g (Nonstop)
S přáním hezkého týdne
Vaše paní učitelka