Dobrý den, ahoj,
tento týden již nezasíláte učivo ke kontrole. Jedná se především o opakování/procvičování. V případě nejasností mě kontaktujte.
Cyklovýlet + Cesta s překvapením
Jsem moc ráda, že se zúčastnili skoro všichni žáci a doufám, že jste si to užili! Fotografie postupně zpracuji a dám na stránky během tohoto týdne. Ten kdo chyběl ve čtvrtek a objednal si naši třídní mikinu, má ji v úschovně u mě
.
Ještě jednou DĚKUJI Všem rodičům, kteří se zúčastnili jako doprovod na cyklovýletě, či mi pomáhali dopravit děti do cíle naší cesty s překvapením .
Velké DÍKY patří i panu M.Ben.! Za jeho čas, profesionální služby a dokumentaci naší rozlučkové akce!! Odkaz na fotografie jsem Vám zaslala přes e-mail.
! Jelikož v M se stává, že nám nesedí čísla stránek v učebnici, napíši do závorky vždy první příklad na dané stránce.
! Cvičení v učebnici matematiky žáci vypracují do sešitu školního, případně nového (domácího), který by sloužil na domácí práci po dobu zavření školy, VŽDY OZNAČIT STRÁNKU A ČÍSLO CVIČENÍ
! Pravidelné opakování malé i velké násobilky, sčítání a odčítání zpaměti
Aritmetika
závěrečné opakování z pracovního sešitu – str. 42/ cv. 2, 3, 4, 5
Některým z Vás stále nejdou názvy početních operací. Připomeň si je pomocí této tabulky: https://pripravy.estranky.cz/clanky/dumy---matematika/nazvy-pocetnich-operaci.html
PR.S.
str. 44 / cv. 1
str. 44 / cv. 2, 3, 4, 5
str. 45 / cv. 1, 2, 3
str. 46 / cv. 2, 3
Můžeš si udělat jakákoliv cvičení, co ti chybí nebo zbývají! A máš matematiku v 5. ročníku za sebou!!
! Cvičení v učebnici češtiny žáci vypracují do sešitu školního, případně nového (domácího), který by sloužil na domácí práci po dobu zavření školy, VŽDY OZNAČIT STRÁNKU A ČÍSLO CVIČENÍ
! Průběžně opakovat pády, slovní druhy, vyjmenovaná slova, vzory podstatných a přídavných jmen
Gramatika – učebnice (Souvětí, Přímá a nepřímá řeč)
zahraj si hru: https://wheelofnames.com/cs/utw-jsy?fbclid=IwAR2AcCGHnw7Y3b8DtGxhdDfKhkSaXVE9HODUT28YS5dKHW_bBNqjazqTupU
str. 171 / cv. 1 - Ústně rozhodni, co mají věty společného.
/ cv. 2 - Ústně vytvoř souvětí za pomoci spojovacích výrazů.
/ cv. 3 - Písemně do školního sešitu vymysli druhou větu souvětí např. Na výlet jsme nejeli, protože celý den pršelo.
str. 172 / cv. 4 - Zapiš pouze vzorce souvětí. Nezapomínej, že před většinou spojovacích výrazů se píše čárka a každá věta končí znaménkem. Např. Všichni věděli, že musí dávat pozor -> V1, že V2.
/ cv. 5 – Ústně vymýšli věty podle vzorce např. V1, ale V2 -> Šel spát brzy, ale přesto byl unavený.
/ cv. 6 – Do školního sešitu rozeber souvětí dle zadání.
str. 173 - Přečti si článek a pozoruj znaky přímé řeči. Tabulka ti zkontroluje, zda jsi znaky vyhledal správně.
str. 174 / cv. 2 – Vezmi si folii a doplň správně uvozovky, které se píší, pokud se jedná o přímou řeč.
/ cv. 3 – Do školního sešitu zapiš slova s chybějícím písmenem a správně doplň y,ý/i,í. Ústně vyhledej uvozovací věty.
/ cv. 4 – Ústně změň přímou řeč na nepřímou či naopak.
str. 175 / cv. 1 – Přečti si text, pokud je v něm souvětí, napiš jeho větný vzorec (V1…).
/ cv. 2 - Přes fólii doplň uvozovky a chybějící znaménka.
str. 176 – Ověříme, co již víme -> do školního sešitu pouze číslo otázky a odpověď.
PR. S. – str. 72/1, 2 + str. 73
ČJ/ČT – Ještě tento týden máte poslední možnost odevzdat 4 knihy do čtenářského deníku. Knihy musí být ze seznamu, pokud jsme se spolu nedohodli jinak např. autor ze seznamu, ale jiná kniha.
Zdravíme 5B a pokračujeme v naší 6 lekci. (Na email nám pošlete už jen ty nafocené úkoly, které chcete a nevíte si s nimi rady nebo chcete znát správné výsledky.)
1) Podívejme se na stranu 66 do učebnice, kde máme příběh sobotního rána. Nově se zde také naučíme přítomný čas průběhový.
Přítomný čas průběhový vysvětlení je zde:
https://www.youtube.com/watch?v=JbDUBtcHOic&feature=youtu.be
První půlka nahrávky str. 66 je zde:
https://www.youtube.com/watch?v=IZj0TQKX6FY&feature=youtu.be
Druhá půlka nahrávky str. 66 je zde:
https://www.youtube.com/watch?v=foeYFCshJC4&feature=youtu.be
2) Zkus doplnit cvičení 2 na straně 66, kde máš z textu napsat správná jména.
3) Vypiš si slovíčka na straně 84/6 People – B Saturday morning a poslechnout si je můžeš zde:
https://www.youtube.com/watch?v=cpP3j-tjgBg
4) Udělej si zápis do sešitu:
Přítomný čas průběhový – present continuous
Kladná věta: kdo + sloveso být (is, am are) + významové sloveso s koncovkou ing
I am watching TV. (Teď se dívám na televizi.)
You are making a poster. (Právě si vyrábíš plakát.)
She is playing with a doll. (Ona si teď hraje s panenkou.)
He is running. (On běhá.)
It is flying. (Letí to. - motýl, moucha, pták.)
We are looking out of the window. (Díváme se z okna.)
You are lying in bed. (Ležíte v posteli.)
They are getting in the car. (Nastupují do auta.)
Zápor: pouze přidáme not ke kladné větě
I´m not buying some pens.
You aren´t talking to Pepa.
She isn´t sitting in the car.
He isn´t running.
We aren´t playing football.
They aren´t going to the sport centre.
Otázka: prohodíme kdo a sloveso být + zbytek je stejný
Am I drinking tea now?
Are you walking in the park?
Is she playing basketball?
Are we dancing?
Are they shopping now?
Odpověď:
Yes, I am. Yes, she is. Yes, we are. Yes, they are. Yes, you are.
No, I am not. No, she isn´t. No, we aren´t . No, they aren´t. No, you aren´t.
Použití: Tento čas použijeme, když mluvíme o něčem, co se děje právě teď. Použiji ho tedy na příklad při popisu obrázku, protože vidím, co se tam teď děje. Často tedy mohu vidět slovíčko now (teď), at the moment (v tuto chvíli), today (dnes) a in this picture (na tomto obrázku.)
K významovému slovesu vždy přidám ING koncovku.
(Právě teď vám píšu toto zadání, sedím na židli a píšu na počítači. I am writing your homework. I am sitting on the chair. I am not eating chocolate.)
4) Vypracuj si cvičení z učebnice do sešitu 67/4. Vytvoř věty v přítomném čase průběhovém a použij slovesa v závorkách.
5) Vypracuj také 67/5b, kde ze cvičení 4 řekneš, že to tak není, ale že ten dotyčný dělá něco jiného podle vzoru o Carle.
6) V pracovním sešitě si toto procvič, tedy 54/1, spoj věty se správným obrázkem, 54/2, dopiš, co daná osoba právě dělá, 55/3, podívej se na obrázek a urči, zda jsou věty pod ním pravdivé, pokud ne, oprav je jako ve vzoru.
7) V příloze naleznete i souhrn tohoto času, můžete si ho dle možností vytisknout a dát do našich desek.
8) Na závěr si zdůrazníme přidávání koncovky -ing ke slovesu. Všimněte si, že někde se to sloveso trochu změní !
V pracovním sešitě na straně 78 máte daná pravidla a to v sekci 6.1 dole u písmene c1, 2 a 3. Vypište si je do sešitu.
Máte-li dotazy, napište nám email či si napište o skype.
Good luck, Mrs. Braborcová and Mrs. Herynková
V učebnicích nám chybí pouze závěrečné opakování (D str. 45/46, Z str. 60/61, PŘ str. 86/87). Toto závěrečné opakování si můžeš napsat do sešitu (číslo otázky + odpověď) nebo si to celé projít ústně.
V PR.S. si postupně doděláváš všechny stránky. Pokud jsi pracoval stejně s námi, bude ti, stejně jako nám, chybět pouze závěrečné opakování (D str. 36/37, PŘ str. 47/48, Z 38/39 -> lepení krajů, cestovatelský deník + 40/41 závěrečné opakování).
SKN pro 5. ročník? Máš splněno! Dobrá práce!
S přáním hezkého víkendu
Eva Flamíková