Dobrý den, ahoj,
zasílám učivo na tento týden. V případě nejasností mě kontaktujte.
CYKLOVÝLET (dle počasí) – Navrhuji ST 10. 6. sraz u školy v 13:00 s kolem! (Příjezd max 16:00 ke škole). Jedná se o mimoškolní aktivitu, ale budu ráda, pokud se sejdeme a oživíme si DOPRAVNÍ VÝCHOVU .
Podmínkou účasti: helma, zkontrolované a seřízené kolo, láhev s pitím, peníze na zmrzlinu, znalost základních cyklistických pravidel, dobrá nálada .
Pokud je někdo z rodičů, kdo by se mohl zúčastnit, budu ráda za „dospělý“ dozor navíc. Napište mi, abych věděla, zda to pokryjeme nebo si mám shánět jiné pomocníky.
CESTA S PŘEKVAPENÍM – Ve ČT 11.6. proběhne ještě jedna mimoškolní aktivita. Jelikož je tento školní rok náš poslední, ráda bych se s Vámi ještě naposledy sešla mimo školu a na rozloučenou si užila trochu sportu a zábavy. Sraz navrhuji v 11:40 u školy a návrat ke škole by byl max. do 16:00 (Kdo by potřeboval odejít dřív, samozřejmě není problém).
S sebou: lahev s pitím, vhodné/sportovnější oblečení, kdo chce – hry + deka
Tčin – Žáci, kteří jsou na distanční výuce, přinesou všechny výrobky, které tvořili doma v PÁ 5.6. v 8:30. Sraz je před školou, blíže k „parkuru“ (Bude tam stát paní učitelka Poláčková).
! Jelikož v M se stává, že nám nesedí čísla stránek v učebnici, napíši do závorky vždy první příklad na dané stránce.
! Cvičení v učebnici matematiky žáci vypracují do sešitu školního, případně nového (domácího), který by sloužil na domácí práci po dobu zavření školy, VŽDY OZNAČIT STRÁNKU A ČÍSLO CVIČENÍ
! Pravidelné opakování malé i velké násobilky, sčítání a odčítání zpaměti
Aritmetika – učebnice (Soustava souřadnic – již jsme dělali, Procenta)
Výklad/připomenutí – soustava souřadnic
https://www.youtube.com/watch?v=Yz9H_55V6pI
https://www.youtube.com/watch?v=6bKH_bmEnyI
https://www.youtube.com/watch?v=Z6PIyOFzpyM
https://www.youtube.com/watch?v=haB7PlWQIro
str. 137/ cv. 1 do šk. sešitu
str. 138/ cv. 3 + 4 do šk. sešitu
str. 139/ cv. 7, 8, 10 do šk. sešitu
PR.S. GEO 29/ 1,2, 4 + str. 30 + str. 31
https://www.youtube.com/watch?v=dR71_MHkwuQ
https://www.youtube.com/watch?v=mPDZyxGh3Bw
PR.S. str.29/30 (PROCENTA)
https://www.youtube.com/watch?v=cBkjj2JSNSU
https://www.youtube.com/watch?v=l4VMKxTIiig (od 1:06)
https://www.youtube.com/watch?v=TyEakZBrgFk
PR.S. 40/1,2,3 (NEROVNICE)
! Cvičení v učebnici češtiny žáci vypracují do sešitu školního, případně nového (domácího), který by sloužil na domácí práci po dobu zavření školy, VŽDY OZNAČIT STRÁNKU A ČÍSLO CVIČENÍ
! Průběžně opakovat pády, slovní druhy, vyjmenovaná slova, vzory podstatných a přídavných jmen
Gramatika – učebnice (Podmět několikanásobný)
Zápis
Je vyjádřen několika slovy např. Lamy, velbloudi a zebry žijí v jednom výběhu. My a vy se vždy domluvíme. Tyto podměty můžeme oddělit buď čárkou, nebo spojkou a.
Str. 160/ cv. 1a) + b) Do šk. sešitu vypsat několikanásobný podmět z každé věty + určit o jaký slovní druh se jedná (např. V Česku žijí zmije a užovky. – Zmije a užovky -> podst. jméno)
/ cv. 2 do školního sešitu vypsat přísudek + vymyslet vhodný podmět např. _____________ se pasou na louce za vesnici. -> Pasou se, Kdo co? …………….
Str. 161/ cv. 1 Do školního sešitu píšete rovnou slovo nadřazené, např. Kapr, cejn i okoun bývají vánoční pochoutkou . -> nadřazené (kapr, cejn, okoun) – RYBY
/ cv. 2 Do školního sešitu doplníte vhodné přísudky.
/ cv. 3a) + b) + c) Do školního sešitu vypíšeme slova s chybějícím písmenem a správně doplníte y/ý/í/i. Z každé věty vypíšete základní skladební dvojici. Vyhledáte číslovky + zájmena a určíte jejich druh.
/ cv. 6a Do školního sešitu napíšete vhodné podměty + jaký slovní druh to je.
SHODA PŘÍSUDKU S PODMĚTEM
Zápis
Psaní koncovek v přísudku se řídí podle rodu a životnosti slova v podmětu. Přísudek se shoduje s podmětem v osobě, čísle, čase a rodě. (Jezdci spadli. Holky se bály. Auta jela.)
Pozor – Lidé přišli. Rodiče spali. Koně se pásli. Děti skákaly.
Str. 162/ Projít a připomenout si psaní koncovek.
/ cv. 1 Do školního sešitu přepsat přísudek se správnou koncovkou.
/ cv. 2 Do školního sešitu vytvořit vhodné dvojice a zapsat dobře koncovku v přísudku.
Str. 163/ cv. 3a) Do školního sešitu doplň vhodné podměty. Dávej pozor, aby bylo dodrženo pravidlo – shoda přísudku s podmětem, tzn. Žáci napsali dopis panu prezidentovi.
/ cv. 5a Do školního sešitu piš pouze slova se správnou koncovkou.
Str.164/ cv. 1 a + b) ústě
/ cv. 2 – ústně odůvodnit psaní koncovek
PR. S. str. 68 + 69
ČJ/ČT – Čtení knížek do povinné četby. Zápisy zasílej ofocené na můj e-mail.
Milá 5B, pokračujeme s angličtinou a protože jsme na konci 5 lekce, budeme zkoušet, co jste si zapamatovali. Nakonec začneme lekci 6.
1) V pracovním sešitě na straně 50 vypracujte cvičení 1, 3 (kde máte napsat slova s názvy míst ve městě). Cvičení 2 jste již dělali do sešitu a cvičení 4 a 5 jsou poslechové, takže ty ne. (toto nafoť a pošli na email)
2) Teď si připomeňme can. She can swim. Ona umí plavat. He can´t play football. On neumí hrát fotbal. Can you cook? Umíš vařit. Yes, I can. /No, I can´t. Výhodou je, že má pro všechny osoby stejný tvar. Podívej se do pracovního sešitu 51/6, kde máš z rozházených slov udělat otázku s can. Všechny věty začínají na can a dole máš přiřadit správnou odpověď. Následně vyplň část I can také na straně 51. (toto nafoť a pošli na email)
3) V učebnici na straně 60 si vyber 1 krátký text a pro sebe si ho přelož. Ten fialový a modrý by ti neměly dělat problémy, protože se v nich pouze opakuje probrané učivo. Našel jsi nějaké neznámé slovíčko? Napiš si ho do sešitu.
4) Další opakování máme v učebnici na straně 62 revision. Napiš tedy odpovědi do sešitu. Ve cvičení 1 doplníš věty podle obrázku. Ve cvičení 2a doplníš číslo podle obrázku a ve cvičení 2b vytvoříš 6 vět o obrázku. (toto nafoť a pošli na email)
5) V nové 6. lekci začneme pouze slovíčka v učebnici na straně 64. Poslechni si nahrávku s výslovností zde a slovíčka opakuj: https://www.youtube.com/watch?v=JK9N6tIN5qs&feature=youtu.be
6) Nakonec si napiš ještě slovíčka v pracovním sešitě na straně 84 sekce D Mickie, Millie and Mut, poslední slovíčko je wrong.
7) Kdo z vás se přeci jen nudí, podívejte se (dobrovolně) do přílohy na testík “5B Ven z nudy there is, there are do 7.6.” a vypracujte si ho, pošlete dobře nafocený, ať ho můžeme opravit a dát bonusovou jedničku.
V případě dotazů neváhejte použít email či Skype: Skype paní učitelka J. Braborcová – ÚT 9:00 https://join.skype.com/hpNatvqLQe2x
Good luck, Mrs. Braborcová and Mrs. Herynková
Peníze a my
U str. 81 - 84 – přečíst a shrnout vlastními slovy (Finanční gramotnost)
PR.S. str. 42, 43, 44, 45, 46
U str. 42/43 Události posledních let – přečíst, shrnout svými slovy, odpovědět na otázky
Vytisknout zápis, doplnit a nalepit
PR.S. – Je zde několik stránek na opakování – postupně (tzn. do konce června) si je dodělej.
U str. 50, 51,52, 53, 54, 55 (RAKOUSKO, POLSKO, NĚMECKO)
Přečíst, shrnout vlastními slovy, ústně odpovědět na otázky k textu
Vytisknou zápis, nalepit a doplnit chybějící informace
PR.S. 28/29
S přáním hezkého víkendu
Vaše paní učitelka