Dobrý den, ahoj,
zasílám učivo na tento týden. V případě nejasností mě kontaktujte.
! Jelikož v M se stává, že nám nesedí čísla stránek v učebnici, napíši do závorky vždy první příklad na dané stránce.
! Cvičení v učebnici matematiky žáci vypracují do sešitu školního, případně nového (domácího), který by sloužil na domácí práci po dobu zavření školy, VŽDY OZNAČIT STRÁNKU A ČÍSLO CVIČENÍ
! Pravidelné opakování malé i velké násobilky, sčítání a odčítání zpaměti
Aritmetika – učebnice
Převody jednotek obsahu
https://www.youtube.com/watch?v=RIFmmVETEDo
https://www.youtube.com/watch?v=aNVI3ZUUZoA
Vytiskni si tabulku převodů obsahu, nalep si ji do sešitu a můžeš začít .
str. 85 / 2 do sešitu na GEO narýsuješ čtverec a vypočítáš obsah
/ 3 do sešitu na GEO napíšeš písmeno a vypočítáš obsah
/ 4 do sešitu na GEO narýsuješ obdélník a vypočítáš obsah
/ 5 do sešitu na GEO převádíš a) na mm2, b) na cm2, c) na dm2
str. 86 / 7 do sešitu na GEO – Převeď a doplň do tabulky -> 1m2 – 100 dm2 – 10 000cm2 – 1 000 000 mm2
/ 8 do sešitu na GEO počítáš délku dětského hřiště – sl. úloha (zápis, výpočet, odpověď)
/ 9 do sešitu na GEO – dodržuj sloupce a piš rovnou převedené jednotky
/ 10 do sešitu na GEO – vypočítat obsah čtverce (označ písmenem a počítej)
str. 87 / TABULKA – ar, hektar, kilometr čtvereční (pročíst)
/ 13 do sešitu GEO odpovědět na všechny body a otázky ..Lukáš dostal k Vánocům
PR.S. GEO - str. 19/1, 2
PR. S. matematika 2. díl (Zlomky - opakování)
https://www.youtube.com/watch?v=4s9tIyhUYIA
https://www.youtube.com/watch?v=TwF1sKHZDKc
str. 26/1,6
str. 27/2,3,6
str. 28/1,3,4,7,8
! Cvičení v učebnici češtiny žáci vypracují do sešitu školního, případně nového (domácího), který by sloužil na domácí práci po dobu zavření školy, VŽDY OZNAČIT STRÁNKU A ČÍSLO CVIČENÍ
! Průběžně opakovat pády, slovní druhy, vyjmenovaná slova, vzory podstatných a přídavných jmen
Gramatika – učebnice (Přísudek jmenný se sponou)
Zápis
Je vyjádřen tvarem slovesa být (bývat) nebo stát se (stávat se) a podstatným nebo přídavným jménem - tzn. Maminka je lékařka. Viktorie byla královnou Velké Británie. Situace se stala obtížnou. Sloveso být je sponové (spojuje přídavné nebo podstatné jméno s podmětem).
str. 156 / 1 – Přečíst a do šk. sešitu odpovědět na otázky
/ 2 – Do šk. sešitu doplnit jmennou část přísudku např. Včera bylo hezké počasí.
str. 157 / 3 – do šk. sešitu vytvoř dva sloupce (přísudky slovesné / přísudky jmenné se sponou), přečti větu a rozliš, o jaký přísudek se jedná. (Např. Obchody otevřeli až v poledne. – otevřeli, zapíšu do sloupce přísudky slovesné)
/ 4 – do školního sešitu utvoříš vhodné dvojice s pomocí slovesa být, např. Hrad byl nedobytný.
/ 6 Vypíšeš a doplníš slova, ve kterých chybí y/ý/i/í. Poté přepíšeš první 4 věty a vyznačíš základní skladební dvojici.
str. 158 Podmět slovně nevyjádřený
zápis
Podmět nevyjadřujeme, pokud ho poznáme z tvaru slovesa nebo si ho můžeme domyslet. Např. Hanička se těšila na výlet. Sbalila si sebou svačinu, pití a nastříkala se sprejem proti klíšťatům. -> Podmět ve druhé větě je nevyjádřeny, ale já ho odvodím od slovesa sbalila, nastříkala se..
str. 158 / 1 a), b), c) do školního sešitu + odpovědět na otázky k textu
str. 159 / 2 a), b), c), d) - Vypište základní skladební dvojici (Můry létají především v noci. -> Můry létají. Stejně jako motýli tráví první část života jako housenky (tráví -> (ony-můry) ). Podmět můry -> podstatné jméno…, infinitiv -> létat….., antonyma - noc -> den)
/ 3 – odpovědět na otázky k textu do šk. sešitu, b) vyhledat přídavná jména měkká do šk. sešitu, c) proveď rozbor stavby slov do šk. sešitu
PR. S. str. 66 + 67
ČJ/ČT – Čtení knížek do povinné četby. Zápisy zasílej ofocené na můj e-mail.
Milá 5B, zdravíme vás a posíláme další várku učiva!
Tento týden se ještě setkáváme s frází there is, there are a s místy ve městě. Přibude nám CAN.
1) V učebnici na straně 57 cvičení 5a – poslech. Použij fólii nebo si vše přepiš do sešitu, poslech si dej alespoň 2x a postupně doplňuj. K místu vždy přiřaď předložku a kde se vyskytuje. Poslech je zde: https://www.youtube.com/watch?v=sB7bbbVPFC4&feature=youtu.be
2) Na straně 57 si udělej i cvičení 6a a 6b. Nejdřív si přečti a přelož rozhovor o Raviho vysněném městě. Potom do sešitu napiš své vysněné město a použij slovíčka ze cvičení 1a na straně 56. Vyber alespoň 8 míst. (svoje vysněné město nám zašli k opravě do emailu)
3) Na stránce 58 máme nově CAN. Slovíčko can má více významů, ale zase je pro všechny osoby stejné, takže se nemusíš učit jednotné a množné číslo zvlášť, toto časování slovesa can si zapiš do sešitu:
Can – umět, moci, smět
I can fly. (umím létat)
You can speak English. (umíš mluvit anglicky)
He/she can play a musical instrument. (umí na hudební nástroj)
It can fly. (umí létet – např. totýl)
We can ski. (umíme lyžovat)
You can ride a bike. (umíte jezdit na kole)
They can swim. (oni umí plavat)
Zápor se tvoří přidáním not a je opět pro všechny osoby stejný:
I can´t run like the wind. (neumím běhat jako vítr)
They can´t swim. (neumí plavat)
(Kdybys někdy zahlédl slovo cannot, je to stejné jako can´t, je to také zápor od can)
Otázka:
Can you fly? (Umíš létat?)
Can she swim? (Umíš plavat?)
Can we play football? (Umíme hrát fotbal?)
Odpověď: Yes, I can. / No, I can´t.
Can you play a piano? Yes, I can.
Can she play chess? No, she can´t.
4) Dále si přečti Mutův sen v učebnici 58/1. Dokážeš to přeložit?
5) Dobrovolně přelož do sešitu následující věty za známku navíc:
· Já umím hrát fotbal.
· Moje mamka umí vařit.
· Umíš lyžovat?
· Můj malý bratr neumí chodit.
· On umí hrát na piano.
· Ona neumí jezdit na kole.
6) V pracovním sešitě - vyplňte stránku 48/1,2 a na straně 49/3. (Ve cvičení 1 máte podle obrázku napsat, zda to umí či neumí. Ve cvičení 2 podle cvičení 1 napište otázky a odpovědi. Ve cvičení 3 napište věty o sobě.) (toto nám zašli k opravě do emailu)
7) Co se slovíček týče, vypište si všechna slovíčka z pracovního sešitu strana 84 sekce C Our town a trénovat je můžete znovu s předchozí nahrávkou zde: https://youtu.be/XH2jSaTctCE
V případě dotazů neváhejte použít email či Skype:
Skype paní učitelka I. Herynková – ST 9:30 (spojí p. učitelka Flamíková ve škole) Skype paní učitelka J. Braborcová – ÚT 9:00 https://join.skype.com/hpNatvqLQe2x
Good luck, Mrs. Braborcová and Mrs. Herynková
Pravidla bezpečného pohybu v dopravě
U str. 77 – 79 – přečíst a shrnout vlastními slovy (Již známe ze 4. i 5. ročníku – Dopravní výchova)
str. 80 do šk. sešitu
PR.S. str. 39, 40, 41, 42, 43
Pokud nebudete mít tyto informace „našprtané“, nevezmu Vás na náš cyklovýlet, který plánuji v červnu! J
U str. 40/41 - DOBA PO SAMETOVÉ REVOLUCI – přečíst, převyprávět
Zápis – vytisknout, nalepit a doplnit chybějící informace
PR.S. str. 31
U str. 48, 49 - SLOVENSKO (Náš soused Do konce roku 1992 bylo Slovensko a Česko na jedné lodi = Československá republika.)
Přečíst, shrnout vlastními slovy, ústně odpovědět na otázky k textu
Vytisknou zápis, nalepit a doplnit chybějící informace
PR.S. 28/29
S přáním hezkého víkendu
Vaše paní učitelka