Základní škola Pardubice-Dubina,
Erno Košťála 870

Učivo 25.5. - 31.5.

Dobrý den, ahoj, yes

 

zasílám učivo na tento týden. V případě nejasností mě kontaktujte.

 

  

M

! Jelikož v M se stává, že nám nesedí čísla stránek v učebnici, napíši do závorky vždy první příklad na dané stránce.

! Cvičení v učebnici matematiky žáci vypracují do sešitu školního, případně nového (domácího), který by sloužil na domácí práci po dobu zavření školy, VŽDY OZNAČIT STRÁNKU A ČÍSLO CVIČENÍ

! Pravidelné opakování malé i velké násobilky, sčítání a odčítání zpaměti

 

Aritmetika – učebnice

Převody jednotek obsahu

https://www.youtube.com/watch?v=RIFmmVETEDo

https://www.youtube.com/watch?v=aNVI3ZUUZoA

 

Vytiskni si tabulku převodů obsahu, nalep si ji do sešitu a můžeš začít smiley.

 

str. 85 / 2 do sešitu na GEO narýsuješ čtverec a vypočítáš obsah

            / 3 do sešitu na GEO napíšeš písmeno a vypočítáš obsah

            / 4 do sešitu na GEO narýsuješ obdélník a vypočítáš obsah

           / 5 do sešitu na GEO převádíš a) na mm2, b) na cm2, c) na dm2

str. 86 / 7 do sešitu na GEO – Převeď a doplň do tabulky -> 1m2 – 100 dm2 – 10 000cm2 – 1 000 000 mm2

            / 8 do sešitu na GEO počítáš délku dětského hřiště – sl. úloha (zápis, výpočet, odpověď)

            / 9 do sešitu na GEO – dodržuj sloupce a piš rovnou převedené jednotky

            / 10 do sešitu na GEO – vypočítat obsah     čtverce (označ písmenem a počítej)

str. 87 / TABULKA – ar, hektar, kilometr čtvereční (pročíst)

            / 13 do sešitu GEO odpovědět na všechny body a otázky ..Lukáš dostal k Vánocům

 

PR.S. GEO - str. 19/1, 2

 

PR. S. matematika 2. díl (Zlomky - opakování)

https://www.youtube.com/watch?v=4s9tIyhUYIA

https://www.youtube.com/watch?v=TwF1sKHZDKc

str. 26/1,6

str. 27/2,3,6

str. 28/1,3,4,7,8

           

ČJ

! Cvičení v učebnici češtiny žáci vypracují do sešitu školního, případně nového (domácího), který by sloužil na domácí práci po dobu zavření školy, VŽDY OZNAČIT STRÁNKU A ČÍSLO CVIČENÍ

! Průběžně opakovat pády, slovní druhy, vyjmenovaná slova, vzory podstatných a přídavných jmen

 

Gramatika – učebnice (Přísudek jmenný se sponou)

Zápis

Je vyjádřen tvarem slovesa být (bývat) nebo stát se (stávat se) a podstatným nebo přídavným jménem - tzn. Maminka je lékařka. Viktorie byla královnou Velké Británie. Situace se stala obtížnou. Sloveso být je sponové (spojuje přídavné nebo podstatné jméno s podmětem).

 

str. 156 / 1 – Přečíst a do šk. sešitu odpovědět na otázky

              /  2 – Do šk. sešitu doplnit jmennou část přísudku např. Včera bylo hezké počasí.

str. 157 / 3 – do šk. sešitu vytvoř dva sloupce (přísudky slovesné / přísudky jmenné se sponou), přečti větu a rozliš, o jaký přísudek se jedná. (Např. Obchody otevřeli až v poledne. – otevřeli, zapíšu do sloupce přísudky slovesné)

            / 4 – do školního sešitu utvoříš vhodné dvojice s pomocí slovesa být, např. Hrad byl nedobytný.

            / 6 Vypíšeš a doplníš slova, ve kterých chybí y/ý/i/í. Poté přepíšeš první 4 věty a vyznačíš základní skladební dvojici.

str. 158 Podmět slovně nevyjádřený

zápis

Podmět nevyjadřujeme, pokud ho poznáme z tvaru slovesa nebo si ho můžeme domyslet. Např. Hanička se těšila na výlet. Sbalila si sebou svačinu, pití a nastříkala se sprejem proti klíšťatům. -> Podmět ve druhé větě je nevyjádřeny, ale já ho odvodím od slovesa sbalila, nastříkala se.. 

 

str. 158 / 1 a), b), c) do školního sešitu + odpovědět na otázky k textu

str. 159 / 2 a), b), c), d) - Vypište základní skladební dvojici (Můry létají především v noci. -> Můry létají. Stejně jako motýli tráví první část života jako housenky (tráví -> (ony-můry) ). Podmět můry -> podstatné jméno…, infinitiv -> létat….., antonyma - noc -> den)

            / 3 – odpovědět na otázky k textu do šk. sešitu, b) vyhledat přídavná jména měkká do šk. sešitu, c) proveď rozbor stavby slov do šk. sešitu  

 

PR. S. str. 66 + 67

 

ČJ/ČT – Čtení knížek do povinné četby. Zápisy zasílej ofocené na můj e-mail.

 

AJ – obě skupiny

Milá 5B, zdravíme vás a posíláme další várku učiva!

Tento týden se ještě setkáváme s frází there is, there are a s místy ve městě. Přibude nám CAN.

1) V učebnici na straně 57 cvičení 5a – poslech. Použij fólii nebo si vše přepiš do sešitu, poslech si dej alespoň 2x a postupně doplňuj. K místu vždy přiřaď předložku a kde se vyskytuje. Poslech je zde: https://www.youtube.com/watch?v=sB7bbbVPFC4&feature=youtu.be

2) Na straně 57 si udělej i cvičení 6a a 6b. Nejdřív si přečti a přelož rozhovor o Raviho vysněném městě. Potom do sešitu napiš své vysněné město a použij slovíčka ze cvičení 1a na straně 56. Vyber alespoň 8 míst. (svoje vysněné město nám zašli k opravě do emailu)

3) Na stránce 58 máme nově CAN. Slovíčko can má více významů, ale zase je pro všechny osoby stejné, takže se nemusíš učit jednotné a množné číslo zvlášť, toto časování slovesa can si zapiš do sešitu:

Can – umět, moci, smět

I can fly. (umím létat)

You can speak English. (umíš mluvit anglicky)

He/she can play a musical instrument. (umí na hudební nástroj)

It can fly. (umí létet – např. totýl)

We can ski. (umíme lyžovat)

You can ride a bike. (umíte jezdit na kole)

They can swim. (oni umí plavat)

Zápor se tvoří přidáním not a je opět pro všechny osoby stejný:

I can´t run like the wind. (neumím běhat jako vítr)

They can´t swim. (neumí plavat)

(Kdybys někdy zahlédl slovo cannot, je to stejné jako can´t, je to také zápor od can)

Otázka:

Can you fly? (Umíš létat?)

Can she swim? (Umíš plavat?)

Can we play football? (Umíme hrát fotbal?)

Odpověď: Yes, I can. / No, I can´t.

Can you play a piano? Yes, I can.

Can she play chess? No, she can´t.

4) Dále si přečti Mutův sen v učebnici 58/1. Dokážeš to přeložit?

5) Dobrovolně přelož do sešitu následující věty za známku navíc:

· Já umím hrát fotbal.

· Moje mamka umí vařit.

· Umíš lyžovat?

· Můj malý bratr neumí chodit.

· On umí hrát na piano.

· Ona neumí jezdit na kole.

6) V pracovním sešitě - vyplňte stránku 48/1,2 a na straně 49/3. (Ve cvičení 1 máte podle obrázku napsat, zda to umí či neumí. Ve cvičení 2 podle cvičení 1 napište otázky a odpovědi. Ve cvičení 3 napište věty o sobě.) (toto nám zašli k opravě do emailu)

7) Co se slovíček týče, vypište si všechna slovíčka z pracovního sešitu strana 84 sekce C Our town a trénovat je můžete znovu s předchozí nahrávkou zde: https://youtu.be/XH2jSaTctCE

V případě dotazů neváhejte použít email či Skype:

Skype paní učitelka I. Herynková – ST 9:30 (spojí p. učitelka Flamíková ve škole) Skype paní učitelka J. Braborcová – ÚT 9:00 https://join.skype.com/hpNatvqLQe2x

Good luck, Mrs. Braborcová and Mrs. Herynková

 

SKN – PŘ

Pravidla bezpečného pohybu v dopravě

U str. 77 – 79 – přečíst a shrnout vlastními slovy (Již známe ze 4. i 5. ročníku – Dopravní výchova)

str. 80 do šk. sešitu

PR.S. str. 39, 40, 41, 42, 43

Pokud nebudete mít tyto informace „našprtané“, nevezmu Vás na náš cyklovýlet, který plánuji v červnu! J

 

 

SKN – D

U str. 40/41 - DOBA PO SAMETOVÉ REVOLUCI – přečíst, převyprávět

Zápis – vytisknout, nalepit a doplnit chybějící informace

PR.S. str. 31

 

SKN – Z

U str. 48, 49 - SLOVENSKO (Náš soused smiley Do konce roku 1992 bylo Slovensko a Česko na jedné lodi = Československá republika.)

Přečíst, shrnout vlastními slovy, ústně odpovědět na otázky k textu

Vytisknou zápis, nalepit a doplnit chybějící informace

PR.S. 28/29

 

 

 

S přáním hezkého víkendu smiley

 

Vaše paní učitelka

 

 

Autor: flamikova@zsdubina.cz, poslední aktualizace: 24. 05. 2020