Základní škola Pardubice-Dubina,
Erno Košťála 870

Učivo 18.5. - 24.5.

Dobrý den, ahoj, smiley

 

- OPĚT PROSÍM RODIČE O ZPĚTNOU VAZBU (NA EMAIL, BAKALÁŘE) yesmail

 

In-line brusle – Jak jsem slíbila, navrhuji termín na in-line brusle/koloběžku v HK. Pokud se budete chtít v rámci TV zúčastnit, napište mi, prosím, a podle počtu nahlášených budu tvořit skupinky. Navrhuji ČT – sraz v 11:00. Během středy zašlu přihlášeným žákům mapku + GPS údaj. Nezapomeňte helmu, chrániče, roušku/šátek, pití + sváča. Pokud by měl opět někdo z rodičů možnost jako doprovod na bruslích, budu ráda.   

 

SKYPE – Prosím všechny, kdo se přihlásí, aby si vypnuly mikrofony. Kdo bude „vyvolaný“ si ho zapne a bude mluvit. Vyhneme se tak hlukům z pokojů. Pokud někdo z žáků bude dělat „naschvály“, bude z hodiny vyloučen a zkontaktuji rodiče.

 

Hodiny:

ÚT - 8:30 ČJ (1. skupina), 9:30 ČJ (2. skupina)

ČT – 8:15 M (1. skupina), 9:15 M (2. skupina)

PÁ – 8:30 ČJ + M (1. skupina), 9:30 AJ (skupina paní učitelky Herynkové), 10:30 ČJ + M (2.skupina)

 

Odkaz na přihlášení do skupiny: https://join.skype.com/invite/pvVYS1jA3JUM

 

Mikina – Kdo ještě neuhradil, prosím o zaslání peněz. Pokud částka přišla, potvrdila jsem přes e-mail příchozí platbu. Částku a číslo účtu naleznete v předchozím příspěvku.

 

 

M

 

! Jelikož v M se stává, že nám nesedí čísla stránek v učebnici, napíši do závorky vždy první příklad na dané stránce.

! Cvičení v učebnici matematiky žáci vypracují do sešitu školního, případně nového (domácího), který by sloužil na domácí práci po dobu zavření školy, VŽDY OZNAČIT STRÁNKU A ČÍSLO CVIČENÍ

! Pravidelné opakování malé i velké násobilky, sčítání a odčítání zpaměti

 

 

PR. S. str. 25/ 1,2,3,4,5,6 (Opakování – zaokrouhlování, písemné dělení, porovnávání, násobení 1,100,1000 + převody jednotek)

 

Finanční gramotnost

Již jsme dělali -> např. Máme měsíční plat, ze kterého musíme uhradit určité výdaje (nájem, jídlo, energie atd.). Kolik peněz nám zůstane po uhrazení všech výdajů?

Dále jsme počítali: Kolik musíme vydělávat, abychom uhradili…..

Splátky na auto – Co je pro nás výhodnější? Splácet menší částky více měsíců nebo každý měsíc větší částku, ale kratší dobu?

                                                                                  Doufám, že si vzpomínáte smiley

 

str. 33/ cv. 1, 3, 5

str. 34/ cv. 1, 2, 3, (dobrovolně můžete udělat cv. 4)

str. 35/ cv. 1, 2, 4

str. 36/ cv. 2, 3, 4

           

           

ČJ

! Cvičení v učebnici češtiny žáci vypracují do sešitu školního, případně nového (domácího), který by sloužil na domácí práci po dobu zavření školy, VŽDY OZNAČIT STRÁNKU A ČÍSLO CVIČENÍ

! Průběžně opakovat pády, slovní druhy, vyjmenovaná slova, vzory podstatných a přídavných jmen

 

Gramatika – učebnice (SLOVESA, STAVBA VĚTY JEDNODUCHÉ – opakování, prohloubení)

str. 150 – Shrnutí – slovesa (Pročíst tabulku)

str. 150/ cv. 1 a) + b) - Do školního sešitu vypsat slovesa ve tvaru infinitivu + vyhledat určité tvary sloves a určit osobu, číslo, čas a způsob

str. 151 Ověříme, co už víme – do šk. sešitu pouze odpovědi

 

str. 153 Stavba věty jednoduché

Zápis – STAVBA VĚTY  JEDNODUCHÉ

Věta je uspořádaný celek složený ze slov. Základem je podmět a přísudek (Jsou to základní větné členy, které tvoří základní skladební dvojici.). Přísudek = sloveso v určitém tvaru. Podmět = v 1.p., č.mn., Ptám se: Kdo, co? a přísudek (Honza dnes píše úkol z češtiny. -> Kdo, co? píše úkol? Honza.)

 

str. 153/ cv. 1 - Ústně, zda se jedná o větu jednoduchou nebo souvětí. Do šk. sešitu odpovědět na otázky k textu.

 

Zápis – PODMĚT

Podmět je nejčastěji vyjádřen podstatným jménem (tatínek - TEN, Klárka - TA, dítě - TO), zájmenem (On ti pomůže.) nebo číslovkou (Tři z nás si vybral.).

 

str. 154/ cv. 2 - Do šk. sešitu –> vyhledat základní skladební dvojici a vyznačit graficky viz. vzor.

            / cv. 3 a) b) c) – Do šk. sešitu – tvoření sloves/vět; určení os., č., způsobu a času.

            / cv. 4 a) ústně + b) Použít 4 věty z bodu a) a vyznačit základní skladební dvojici (do šk. sešitu).

 

str. 155/ Přísudek slovesný  

zápis – PŘÍSUDEK SLOVESNÝ

Je vyjádřen plnovýznamovým slovesem, např. Hrnek se rozbil. Kočka mňouká.

 

str. 155/ cv. 1 a) Doplnit slova s vynechaným písmenem do šk. sešitu + ústně odpovědět na bod b) + c).

            / cv. 2 Vypsat slovesné tvary + určit čas - do šk. sešitu.

            / cv. 3 Utvořit vhodná spojení (podmět + přísudek). Vybrat 3 a utvořit věty – vše do šk. sešitu.

 

PR. S. str. 64 + 65

 

ČJ/ČT – Čtení knížek do povinné četby. Zápisy zasílej ofocené na můj e-mail.

 

AJ – obě skupiny

Milé děti,

 

Tento týden se vypravíme do města - tedy alespoň v učebnici na stránce 56. Ve cvičení 1 máme 15 míst, která ve městě můžete navštívit. Trénujte si je a zkoušejte překládat. Pomoci vám může toto video:

https://youtu.be/XH2jSaTctCE

 

Po tréninku slovíček se jdeme podívat na otázky, které vám turisté mohou položit, když navštíví naše město. Nejprve si přečtěte rozhovory na straně 56/2.

Obsahují větičky, které budeme spolu trénovat:

Excuse me, is there a café near here?

Promiňte, je tu někde poblíž kavárna?

Pokud někoho oslovujeme - použijeme spojení ‘excuse me’

Když se chceme zeptat, zda je něco ve městě - použijeme naši úžasnou vazbu:

Is there a …?/ Are there…? 

Je tu…? Jsou tu…?

 

Jak vytvářet otázky na místa, která jsou ve městě:

Jednotné číslo:

Is there a church? Je tam kostel?

Krátká odpověď:

Yes, there is. / No, there isn’t. (Je/ Není)

Množné číslo:

Are there two cinemas? Jsou tam dvě kina?

Yes, there are. / No, there aren’t. (Jsou  / nejsou)

Použiji sloveso být, poté there a poté co - slovosled je vždy stejný.

 

Nyní si zkuste vy:

Na straně 57 v učebnici, cvičení 4 vytvářejte mini rozhovor podle příkladu. Vyberte si 3 místa, vytvořte na ně otázky a poté si řekněte krátkou odpověď. Pozor! V jedn.č. Začínáte Is there…? V mn.č. Are there…? Toto cvičení zkoušejte ústně.

Písemně vás to čeká v pracovním sešitě - vyplňte stránku 46/1,2 a na straně 47/ cvičení 3 a 5. (Cvičení 4 nedělejte!) Ve cv.5 pište o městě, které si vyberete - třeba Pardubice. Stačí 5 vět. Nezapomínejte použít vazbu there is/are!

Do slovníčku si dopište všechna slovíčka do sekce 5B včetně, poslední slovo je tedy washbasin. Je to strana 84 v pracovním sešitě.

Pracovní sešit  - strany 46 a 47 -  a slovníček - zašlete ke kontrole.

 

Skupina paní učitelky Braborcové má dobrovolný úkol navíc, v příloze naleznete test, vyplňte a zašlete ke kontrole. Jelikož nejde na stránky vložit poslech, napište a já Vám poslech zašlu.

V případě dotazů neváhejte použít email či Skype.

 

Skype paní učitelka I. Herynková  - PÁ 9:30

Skype paní učitelka J. Braborcová – PO 10:00 https://join.skype.com/hpNatvqLQe2x

 

 

S přáním pěkného týdne paní učitelky,

I.Herynková a J.Braborcová

 

SKN – PŘ

U str. 73, 74, 75 – Mimořádné přírodní události (přečíst, shrnout vlastními slovy)

Vytisknout zápis, nalepit a doplnit chybějící informace (Tento zápis slouží pouze jako shrnutí/oživení. Všechny informace umíte již z předchozích ročníků.)

PR.S. 37,38

 

SKN – D

U str. 39 – Sametová revoluce (přečíst, shrnout vlastními slovy)

Vytisknout zápis, nalepit a doplnit chybějící informace

PR.S. str. 28, 29, 30

 

SKN – Z

U str. 45, 46 (Obyvatelstvo, hospodářství, průmysl, služby -> Evropa) – přečíst, shrnout vlastními slovy

Vytisknout zápis, nalepit a doplnit chybějící informace

U str. 47 do školního sešitu odpovědět na otázky

PR.S. 24/25

 

S přáním hezkého víkendusmiley

 

Vaše paní učitelka

 

Soubory ke stažení

 

Autor: flamikova@zsdubina.cz, poslední aktualizace: 21. 05. 2020