Dobrý den, ahoj,
- OPĚT PROSÍM RODIČE O ZPĚTNOU VAZBU (NA EMAIL, BAKALÁŘE)
In-line brusle – Jak jsem slíbila, navrhuji termín na in-line brusle/koloběžku v HK. Pokud se budete chtít v rámci TV zúčastnit, napište mi, prosím, a podle počtu nahlášených budu tvořit skupinky. Navrhuji ČT – sraz v 11:00. Během středy zašlu přihlášeným žákům mapku + GPS údaj. Nezapomeňte helmu, chrániče, roušku/šátek, pití + sváča. Pokud by měl opět někdo z rodičů možnost jako doprovod na bruslích, budu ráda.
SKYPE – Prosím všechny, kdo se přihlásí, aby si vypnuly mikrofony. Kdo bude „vyvolaný“ si ho zapne a bude mluvit. Vyhneme se tak hlukům z pokojů. Pokud někdo z žáků bude dělat „naschvály“, bude z hodiny vyloučen a zkontaktuji rodiče.
Hodiny:
ÚT - 8:30 ČJ (1. skupina), 9:30 ČJ (2. skupina)
ČT – 8:15 M (1. skupina), 9:15 M (2. skupina)
PÁ – 8:30 ČJ + M (1. skupina), 9:30 AJ (skupina paní učitelky Herynkové), 10:30 ČJ + M (2.skupina)
Odkaz na přihlášení do skupiny: https://join.skype.com/invite/pvVYS1jA3JUM
Mikina – Kdo ještě neuhradil, prosím o zaslání peněz. Pokud částka přišla, potvrdila jsem přes e-mail příchozí platbu. Částku a číslo účtu naleznete v předchozím příspěvku.
! Jelikož v M se stává, že nám nesedí čísla stránek v učebnici, napíši do závorky vždy první příklad na dané stránce.
! Cvičení v učebnici matematiky žáci vypracují do sešitu školního, případně nového (domácího), který by sloužil na domácí práci po dobu zavření školy, VŽDY OZNAČIT STRÁNKU A ČÍSLO CVIČENÍ
! Pravidelné opakování malé i velké násobilky, sčítání a odčítání zpaměti
PR. S. str. 25/ 1,2,3,4,5,6 (Opakování – zaokrouhlování, písemné dělení, porovnávání, násobení 1,100,1000 + převody jednotek)
Finanční gramotnost
Již jsme dělali -> např. Máme měsíční plat, ze kterého musíme uhradit určité výdaje (nájem, jídlo, energie atd.). Kolik peněz nám zůstane po uhrazení všech výdajů?
Dále jsme počítali: Kolik musíme vydělávat, abychom uhradili…..
Splátky na auto – Co je pro nás výhodnější? Splácet menší částky více měsíců nebo každý měsíc větší částku, ale kratší dobu?
Doufám, že si vzpomínáte …
str. 33/ cv. 1, 3, 5
str. 34/ cv. 1, 2, 3, (dobrovolně můžete udělat cv. 4)
str. 35/ cv. 1, 2, 4
str. 36/ cv. 2, 3, 4
! Cvičení v učebnici češtiny žáci vypracují do sešitu školního, případně nového (domácího), který by sloužil na domácí práci po dobu zavření školy, VŽDY OZNAČIT STRÁNKU A ČÍSLO CVIČENÍ
! Průběžně opakovat pády, slovní druhy, vyjmenovaná slova, vzory podstatných a přídavných jmen
Gramatika – učebnice (SLOVESA, STAVBA VĚTY JEDNODUCHÉ – opakování, prohloubení)
str. 150 – Shrnutí – slovesa (Pročíst tabulku)
str. 150/ cv. 1 a) + b) - Do školního sešitu vypsat slovesa ve tvaru infinitivu + vyhledat určité tvary sloves a určit osobu, číslo, čas a způsob
str. 151 Ověříme, co už víme – do šk. sešitu pouze odpovědi
str. 153 Stavba věty jednoduché
Zápis – STAVBA VĚTY JEDNODUCHÉ
Věta je uspořádaný celek složený ze slov. Základem je podmět a přísudek (Jsou to základní větné členy, které tvoří základní skladební dvojici.). Přísudek = sloveso v určitém tvaru. Podmět = v 1.p., č.mn., Ptám se: Kdo, co? a přísudek (Honza dnes píše úkol z češtiny. -> Kdo, co? píše úkol? Honza.)
str. 153/ cv. 1 - Ústně, zda se jedná o větu jednoduchou nebo souvětí. Do šk. sešitu odpovědět na otázky k textu.
Zápis – PODMĚT
Podmět je nejčastěji vyjádřen podstatným jménem (tatínek - TEN, Klárka - TA, dítě - TO), zájmenem (On ti pomůže.) nebo číslovkou (Tři z nás si vybral.).
str. 154/ cv. 2 - Do šk. sešitu –> vyhledat základní skladební dvojici a vyznačit graficky viz. vzor.
/ cv. 3 a) b) c) – Do šk. sešitu – tvoření sloves/vět; určení os., č., způsobu a času.
/ cv. 4 a) ústně + b) Použít 4 věty z bodu a) a vyznačit základní skladební dvojici (do šk. sešitu).
str. 155/ Přísudek slovesný
zápis – PŘÍSUDEK SLOVESNÝ
Je vyjádřen plnovýznamovým slovesem, např. Hrnek se rozbil. Kočka mňouká.
str. 155/ cv. 1 a) Doplnit slova s vynechaným písmenem do šk. sešitu + ústně odpovědět na bod b) + c).
/ cv. 2 Vypsat slovesné tvary + určit čas - do šk. sešitu.
/ cv. 3 Utvořit vhodná spojení (podmět + přísudek). Vybrat 3 a utvořit věty – vše do šk. sešitu.
PR. S. str. 64 + 65
ČJ/ČT – Čtení knížek do povinné četby. Zápisy zasílej ofocené na můj e-mail.
Milé děti,
Tento týden se vypravíme do města - tedy alespoň v učebnici na stránce 56. Ve cvičení 1 máme 15 míst, která ve městě můžete navštívit. Trénujte si je a zkoušejte překládat. Pomoci vám může toto video:
Po tréninku slovíček se jdeme podívat na otázky, které vám turisté mohou položit, když navštíví naše město. Nejprve si přečtěte rozhovory na straně 56/2.
Obsahují větičky, které budeme spolu trénovat:
Excuse me, is there a café near here?
Promiňte, je tu někde poblíž kavárna?
Pokud někoho oslovujeme - použijeme spojení ‘excuse me’
Když se chceme zeptat, zda je něco ve městě - použijeme naši úžasnou vazbu:
Is there a …?/ Are there…?
Je tu…? Jsou tu…?
Jak vytvářet otázky na místa, která jsou ve městě:
Jednotné číslo:
Is there a church? Je tam kostel?
Krátká odpověď:
Yes, there is. / No, there isn’t. (Je/ Není)
Množné číslo:
Are there two cinemas? Jsou tam dvě kina?
Yes, there are. / No, there aren’t. (Jsou / nejsou)
Použiji sloveso být, poté there a poté co - slovosled je vždy stejný.
Nyní si zkuste vy:
Na straně 57 v učebnici, cvičení 4 vytvářejte mini rozhovor podle příkladu. Vyberte si 3 místa, vytvořte na ně otázky a poté si řekněte krátkou odpověď. Pozor! V jedn.č. Začínáte Is there…? V mn.č. Are there…? Toto cvičení zkoušejte ústně.
Písemně vás to čeká v pracovním sešitě - vyplňte stránku 46/1,2 a na straně 47/ cvičení 3 a 5. (Cvičení 4 nedělejte!) Ve cv.5 pište o městě, které si vyberete - třeba Pardubice. Stačí 5 vět. Nezapomínejte použít vazbu there is/are!
Do slovníčku si dopište všechna slovíčka do sekce 5B včetně, poslední slovo je tedy washbasin. Je to strana 84 v pracovním sešitě.
Pracovní sešit - strany 46 a 47 - a slovníček - zašlete ke kontrole.
Skupina paní učitelky Braborcové má dobrovolný úkol navíc, v příloze naleznete test, vyplňte a zašlete ke kontrole. Jelikož nejde na stránky vložit poslech, napište a já Vám poslech zašlu.
V případě dotazů neváhejte použít email či Skype.
Skype paní učitelka I. Herynková - PÁ 9:30
Skype paní učitelka J. Braborcová – PO 10:00 https://join.skype.com/hpNatvqLQe2x
S přáním pěkného týdne paní učitelky,
I.Herynková a J.Braborcová
U str. 73, 74, 75 – Mimořádné přírodní události (přečíst, shrnout vlastními slovy)
Vytisknout zápis, nalepit a doplnit chybějící informace (Tento zápis slouží pouze jako shrnutí/oživení. Všechny informace umíte již z předchozích ročníků.)
PR.S. 37,38
U str. 39 – Sametová revoluce (přečíst, shrnout vlastními slovy)
Vytisknout zápis, nalepit a doplnit chybějící informace
PR.S. str. 28, 29, 30
U str. 45, 46 (Obyvatelstvo, hospodářství, průmysl, služby -> Evropa) – přečíst, shrnout vlastními slovy
Vytisknout zápis, nalepit a doplnit chybějící informace
U str. 47 do školního sešitu odpovědět na otázky
PR.S. 24/25
S přáním hezkého víkendu
Vaše paní učitelka