Ahoj školáci,
doufám, že jste si užili Velikonoce. Děvčata nedostala moc vyšleháno a pánové si vykoledovali něco pěkného. Děkuji Vám za zaslané velikonoční fotografie. Kdo ji ještě nezaslal, může tak učinit .
Přikládám UČIVO, které by mělo být hotové do pátku maximálně neděle, tzn. 26. dubna 2020. Znovu Vás prosím, rozdělte si učivo do jednotlivých dnů, ať to neděláte všechno naráz.
- OPĚT PROSÍM RODIČE O ZPĚTNOU VAZBU (NA EMAIL, BAKALÁŘE -> stačí potvrdit přečtení), že na zadaných úkolech doma pracujete a rozumíte zadání!
Již naposledy připomínám výběr potisku na mikinu + velikost. Během tohoto týdne bych ji ráda závazně objednala.
PNPC – Stále nemám krátkou zprávu přes rychlý odkaz na webových stránkách – pokud nemáte zanesenou známku, úkol nebyl splněn. Vtipné fotografie od některých z Vás již mám a opravdu se povedly. Tento týden bych je zveřejnila pod příspěvek VTIPNÉ FOTOGRAFIE. Máte poslední možnost to dotáhnout. Postupy naleznete v předchozích příspěvcích. Kdo nemá zanesenou známku v ŽK – neposlal ji.
ONLINE TESTY – Pokud nemáte známku z daného testu – nevyplnili jste ho. Prosím o kontrolu a případné vyplnění (někdo vyplnil aktuální testy a neodeslal test z předchozího příspěvku atd.).
! Jelikož v M se stává, že nám nesedí čísla stránek v učebnici, napíši do závorky vždy první příklad na dané stránce.
! Cvičení v učebnici matematiky žáci vypracují do sešitu školního, případně nového (domácího), který by sloužil na domácí práci po dobu zavření školy, VŽDY OZNAČIT STRÁNKU A ČÍSLO CVIČENÍ
! Pravidelné opakování malé i velké násobilky, sčítání a odčítání zpaměti
Aritmetika – Učebnice - zopakujeme si převody jednotek -> začneme délkou (mm, cm, dm, m, km) a časem (sekunda, minuta, hodina)
V příloze naleznete soubor – TABULKA PRO PŘEVÁDĚNÍ. Je podobná jako naše žebříky ve škole. Můžete si ji klidně znovu nalepit a převádět s její pomocí.
ČAS – 1 minuta = 60 sekund, 1 hodina = 60 minut = 3 600 sekund
str. 73 / cv. 2 Převáděj do školního sešitu (a) na metry – 30 dm, 70 dm…, b) na centimetry – 60 mm, 5 dm… c) na milimetry – 9 cm, 45 dm…)
cv. 4 Převádění na jednotky uvedené v závorkách (do sešitu stačí pouze převedené číslo + jednotka)
cv. 7 Násobení a dělení (10, 100, 1000 – ústně)
str. 74 / cv. 13 Převeď a doplň do tabulky (v tabulce máte vždy jedno číslo a to převádíte na m, dm, cm, mm např. první řádek 6m -> na dm je 60 dm atd….. druhý řádek má zvýrazněno 30 dm -> převádím na m, cm, mm atd..)
cv. 14 Vypočítej zpaměti (4 * 5 + 2 * 10 = do šk. sešitu zapisovat pouze výsledky všech sloupců)
str. 75 / cv. 17 Porovnej pomocí znaků <,=,> (Stačí do sešitu zapsat znaménka, ponechte dva sloupečky, ať víte, k jakému převodu znaménko patří.)
cv. 19 Katka nakupovala v textilní galanterii (všechny úkoly do sešitu)
str. 76 / cv. 1 Převáděj do školního sešitu na hodiny, minuty, sekundy
cv. 2 Vypočítej do školního sešitu a) b) i c) (kolik minut má jeden den atd.)
cv. 4 Převáděj na barevně zvýrazněné jednotky (do šk. sešitu pouze převod)
cv. 5 Sl. úloha - Zápis, výpočet, odpověď
cv. 6 Sl. úloha - Zápis, výpočet, odpověď
PR. S. str. 19 / zopakujeme si převody jednotek cv. 2,3
Pokud nemáš doplněný test Písemné + a –, Obvod a obsah čtverce a obdélníku – doplň.
! Cvičení v učebnici češtiny žáci vypracují do sešitu školního, případně nového (domácího), který by sloužil na domácí práci po dobu zavření školy, VŽDY OZNAČIT STRÁNKU A ČÍSLO CVIČENÍ
! Průběžně opakovat pády, slovní druhy, vyjmenovaná slova, vzory podstatných a přídavných jmen
Gramatika – učebnice
Online diktát na vyjmenovaná slova a skloňování přídavných jmen.
https://www.youtube.com/watch?v=JAlFbvSTZ_0
Kontrola – Posílám druhé video, ve kterém je každý jev vysvětlen. Pokud nechceš provádět kontrolu sám/s rodičem, můžeš mi diktát zaslat ke kontrole.
https://www.youtube.com/watch?v=C-HOLRogUIs
str. 130 – Ověř, co už víme – číslovky (do sešitu zapsat odpovědi)
Výklad – SLOVESA
https://www.youtube.com/watch?v=1qBQhycQSEM
str. 131 / Přečíst návštěvu knihovny a odpovědět ústně na otázky.
str. 132 / Pozvánka (Oznámení)
Zápis:
Je písemná forma komunikace, která informuje o události, která se bude konat. Musí obsahovat: název (může být i kdo akci pořádá), kdy a kde se akce koná, program akce, kontaktní údaje (adresa, odkaz na webové stránky).
cv. 2 - Přečíst a říct, která pozvánka je lépe napsaná.
cv. 4 - Ústně vysvětlit co je exkurze.
cv. 5 - Napiš pozvánku do knihovny. Zaslat do mailu – oznámkuji.
str. 133 / cv. 1 Přečíst text + odpovědět na otázky. První dvě věty přepsat a určit slovní druh každého slova. Vyhledej dvě přídavná jména měkká – urči rod, číslo a pád.
Zápis – Slovesa
Vyjadřují nějakou činnost (děj), stav nebo změnu stavu. Patří k ohebným slovům -> časují se.
Slovesné tvary mohou být:
a) URČITÉ – vyjadřují konkrétní osobu a číslo jednotné nebo množné (seděl, uč se), vyjadřují čas (přítomný, minulý, budoucí), vyjadřují trojí slovesný způsob (oznamovací, rozkazovací, podmiňovací)
b) NEURČITÉ - nevyjadřují osobu, patří sem infinitiv (sedět, učit se).
Slovesné tvary rozlišujeme na jednoduché (jdu, zkouší) a složené (chtěl jsem, řekli byste, budu čekat + všechny tvary v minulém čase – četl)
str. 134 / cv. 2 – Spojte podstatná jména s vhodnými slovesnými tvary (např. oči se zav_raly). Dvojice zapiš do školního sešitu. Jednu si vyber a utvoř větu.
cv. 3 Do školního sešitu vymyslíš k danému slovu 5 sloves, která významově souvisí (např. škola – docházet, vysvětlit, učit, svačit ….)
cv. 4 a), b), c) do školního sešitu (a)vyhledat slova v infinitivu, b) u podtržených slov určit osobu a číslo, c) natrhat – 1. os., č.j. -> natrhám, 1. os., č. mn. -> natrháme)
PR. S. str. 59 – 1, 2, 3, 4
ČJ/ČT – Čtení knížek do povinné četby (+ zápis do čtenářských deníků) - ZPRACOVANÉ KNIHY ZASÍLEJTE K OHODNOCENÍ NA MAIL
PŘÍŠTÍ TÝDEN test - mě / mně
Po Velikonocích se opět vrátíme k práci s učebnicí a dokončíme lekci 4.
Na straně 48 cvičení 1 si prohlédněte obrázky na téma sport.
Do sešitu si napište 3 sloupečky - Britain, the USA, the Czech Republic.
Podle poslechu, který uslyšíte na následujícím odkazu, doplňte do tabulky názvy sportů.
V poslechu je také namluveno cvičení 2 na straně 48, zkuste si číst nahlas. Cvičení přeložte do češtiny na vašich sešitů.
Do sešitu také vypracujte následující cvičení na straně 50 - cv. 1,2,3.
Ve cv. 1 a 3 pište do sešitu pouze odpovědi, ne celé věty. Otázky ve cv.2 na str. 50 pište celé. Pozor - nezapomeňte na do a does. Nepoužívá se ale u slovesa být!
Bonus - extra jednička - strana 50 cvičení 4a je dobrovolné. Poslech je namluven na:
Pokud byste dokázali vyplnit tabulku, zašlete ke kontrole.
Díky všem, kteří poctivě posíláte úkoly ke kontrole.
Posílejte i nadále na naše emaily.
Zdraví I.Herynková a J. Braborcová
U str. 68/69 Přečíst – ústně říct, co ses dozvěděl
Vytisknout zápis, nalepit a doplnit chybějící informace
test Oběhová a Trávící soustava - https://forms.gle/5QaaCMrL7RAvYcGS7
Doplnit test – 2. světová válka. Pokud máš test vyplněný, nemáš tento týden žádnou práci.
Připravit se na test, který bude příští týden: Jihomoravsk a Olomoucký kraj
U str. 39 (Afrika, Antarktida, Austrálie a Oceánie)
vytisknout, nalepit zápis a doplnit chybějící informace
Pokud nemáš odeslanou online zprávu, vtipnou fotografii nebo velikonočně laděnou fotografii – doplň. Pokud nemáš známku v ŽK, nemáš splněno.
V příloze najdeš cvičící abecedu. Cvič podle tvého jména např. EVA (15 angličáků, 20 tricepsových kliků, 1 minuta plank). Já už mám splněno .
Přidávám odkaz na youtube. Jelikož máme v HV i taneční kroky, tentokrát si místo zpěvu zatancuješ. Můžeš tancovat sám nebo si vzít do party druhého tanečníka!
https://www.youtube.com/watch?v=lQxj2JcHEso
Přeji hezké jarní dny