Moji milí páťáci, vážení rodiče,
začínáme třetí týden domácí výuky a já Vás musím pochválit a poděkovat, jak to hezky zvládáte i v tak složitějším období. Do ŽK Vám přistane jednička z domácí výuky!
Přikládám UČIVO, které by mělo být hotové do pátku maximálně neděle, tzn. 5. dubna 2020. Znovu Vás prosím, rozdělte si učivo do jednotlivých dnů, ať to neděláte všechno naráz. Jste chytří a šikovní páťáci!
- OPĚT PROSÍM RODIČE O ZPĚTNOU VAZBU (NA EMAIL, BAKALÁŘE -> stačí potvrdit přečtení), že na zadaných úkolech doma pracujete a rozumíte zadání!
ONLINE TESTY - Ten z Vás, kdo již vyplnil dané testy, má zavedené známky do elektronické ŽK. Tyto známky se Vám počítají do řádné klasifikace, která bude ke konci roku uzavřena. Kdo ještě nevyplnil, nechávám mu test otevřený ještě tento týden. Během tohoto týden se Vám objeví test z MAT na písemné sčítání a odčítání a ČJ – určování zájmen (zda se jedná o osobní, přivlastňovací atd.). Stejně jako minulý týden Vám držím palce, ať jsou samé jedničky .
! Jelikož v M se stává, že nám nesedí čísla stránek v učebnici, napíši do závorky vždy první příklad na dané stránce.
! Cvičení v učebnici matematiky žáci vypracují do sešitu školního, případně nového (domácího), který by sloužil na domácí práci po dobu zavření školy, VŽDY OZNAČIT STRÁNKU A ČÍSLO CVIČENÍ
! Pravidelné opakování malé i velké násobilky, sčítání a odčítání zpaměti
- geometrie - Učebnice – Povrch krychle, síť krychle str. 132 – Připomeneme si učivo ze 4. ročníku.
Zapiš si:
vlastnosti krychle (8 vrcholů, 6 shodný stěn, které mají tvar čtverce a 12 hran).
výpočet povrchu krychle (S = 6. a. a)
Ústní výklad látky: https://www.youtube.com/watch?v=DMXncTcg8Pw
Udělej cv. 1 – Sestroj síť krychle (znáš již z Vánoc -> naše dárky na dveřích)
cv. 2 – překresli, ze kterých sítí lze krychli sestavit
- aritmetika – Učebnice - str. 68 / cv. 18 (výpočet a odpověď a) Nákup limonády, rohlíku, sušenky, jogurtu a mouky stál …….)
str. 68/ cv. 21 (Písemné dělení pouze růžového sloupce)
str. 69/ cv. 23 (Písemné násobení – 4 příklady)
str. 69/ cv 25 (Řeš číselné řetězce)
str. 69/ cv. 26 (Písemné sčítání - Oranžový sloupec 3 293 524 + 648 226)
str. 69/ cv. 27 (Sl. úloha – zápis, výpočet, odpověď)
PR.S. – str.13/ 1,3,4,5 (kdo chce, může udělat i cvičení 2)
Odkaz na test: https://forms.gle/psiD7hHWCQuxAQTY7
! Cvičení v učebnici češtiny žáci vypracují do sešitu školního, případně nového (domácího), který by sloužil na domácí práci po dobu zavření školy, VŽDY OZNAČIT STRÁNKU A ČÍSLO CVIČENÍ
! Průběžně opakovat pády, slovní druhy, vyjmenovaná slova, vzory podstatných a přídavných jmen
- gramatika – učebnice
!! Pokud ti nejde trénování tvaru mě/mně, našla jsem video, které by ti ukázalo jinou pomůcku. Jednalo by se o nahrazování mě/mně slovem Vašek/Vaškovi.
https://www.youtube.com/watch?v=3cqQqk5ij4Q
str. 118 – SHRNUTÍ ZÁJMEN – Pročíst si
str. 118/ cv. 1 a)+b) Zapsat pouze nahrazené výrazy + do závorky druh zájmena
cv. 2 Napiš do sešitu náležitý tvar
str. 119 – Ověříme, co už víme – zájmena (Do sešitu číslo otázky + odpověď)
Pokud chceš, v příloze se nachází přehled zájmen – můžeš si to vytisknout a nalepit na závěr tohoto tématu.
TEST: Urči druh zájmen - https://forms.gle/sWJUbKKPVFhhKGeH6
str. 120/121 Psaní dopisu
Zápis:
Dopis je písemná forma komunikace. Může mít jednoho nebo více adresátů. Rozlišujeme dopis na osobní (píši rodině, kamarádům, využívám i hovorová slova) a úřední (komunikuji s úřady nebo školou, využívám spisovnou češtinu, vyjadřuji se stručně).
OBSAH DOPISU: datum + místo, oslovení, pozdrav, vlastní sdělení, pozdrav/přání/poděkování, podpis, na obálku nezapomenout adresu!
!!! zájmena ty a vy píšeme s velkým písmenem – vyjádření úcty (Posílám Ti pozdrav.)
str. 121/ cv. 5 – Vybereš si, komu budeš psát (a,b,c,d). V sešitě bude na jedné stránce obálka s adresou (vymyšlená) a na druhé straně dopis (text) o minimální délce půl A5. Tento dopis vyfotíte a pošlete k oznámkování.
str. 122/ Druhy číslovek cv. 1a)b) Přečíst, odpovědět na otázky, zapsat co jsou číslovky
PR.S. str. 56/4,5
str. 57/ celá
ČJ/ČT – Čtení knížek do povinné četby (+ zápis do čtenářských deníků)
Milé děti,
někteří z vás už nám poslali splněné úkoly (do 29.3), máme radost. Od některých stále čekáme… Jen ty vyfocené stránky slovníčku nějak nechodí… Nezapomeňte, že jste měly dopsat do sekce D - tedy ti, kteří neměli)
Slovíčka: dopsat slovíčka 4. Lekce - workbook strana 83, posledním slovíčkem je until (till)
Namluvená jsou na:
V pracovním sešitě:
Strana 39/3 doplníte do nebo does. Jedná se o otázku, tedy v přítomném čase prostém jsou do/ does nutné! Does - pouze 3.osoba čísla jednotného(!) - he, she, it, my mum, John, his sister atd.
39/4 Dejte slova do správného pořadí. Jsou to vše otázky, vycházejte z příkladu, slovosled si neměňte, jak vám se to zamlouvá :)
When/ does/ Bradley/ getup ?
(tázací zájmeno)/ do či does/ podmět - osoba, zvíře.../ sloveso?
39/6 Odpovězte na otázky podle sebe tak, aby to byla pravda
40/1 Vytvořte otázku Kdy je…? When is…? A napište odpověď: je to v… It’s at ……
Pro tento týden je to vše, vyfocené či naskenované prosíme zaslat do 5.4. Na emaily:
herynkova@zsdubina.cz nebo braborcova@zsdubina.cz
Zdraví vaše paní učitelky
PS I. Herynková nabízí případnou konzultaci na skype pro celou třídu ve čtvrtek 2. dubna v 9.00 ráno (na skype obrázek letního pokoje)
!!! Pokud nemáš vyplněné testy z minulého týdne, máš ještě šanci.
U str. 65 – přečíst ROZMNOŽOVACÍ SOUSTAVU
Nalepit zápis do šk. sešitu a doplnit chybějící informace. Zápis naleznete v příloze.
PR.S. str. 35/17
Testy, které budou v následujících týdnech - OBĚHOVÁ SOUSTAVA A TRÁVÍCÍ SOUSTAVA
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA - Pročíst, zopakovat, naučit se na test, který nás bude čekat.
U str. 36 – přečíst a vypracovat do sešitu (Opakování – ČR)
U str. 37 přečíst – Oceány, Světadíly; do sešitu napsat tento zápis
Zápis
Oceány
Více než dvě třetiny povrchu Země tvoří vodstvo (proto název - modrá planeta). Největší vodní plocha je OCEÁN. Máme jich pět (Vypíšeš oceány seřazené od největšího po nejmenší dle učebnice).
Světadíly
Jsou to velké plochy souše. Máme 7 světadílů, ke kterým patří i přilehlé ostrovy a souostroví. (Vypíšeš světadíly seřazené od největšího po nejmenší dle učebnice).
Z přílohy si vytiskneš mapu a nalepíš.
Od některých z Vás nemám za minulý týden krátký vzkaz o tom, jak se Vám daří. Postup, jak mi vzkaz poslat, máte vložen v minulém týdnu (www.zsdubina.cz – rolovat dolů – rychlý vzkaz pro vyučujícího atd.)
Tento týden: Pošli na flamikova.e.sk@gmail.com svoji vtipnou/legrační fotku. Fantazii se meze nekladou. Fotografie si vystavíme ve třídě. Pokud tento úkol splníš, dostaneš známku do ŽK.
Ahoj děti,
doufám, že jste všichni v pořádku a doma se zatím moc nenudíte. Protože se nám pomalu blíží Velikonoce, je třeba si to doma trochu vyzdobit. Všichni byste měli mít již vystřiženého namalovaného zajíčka nebo kuřátko (budete tuto postavičku potřebovat k finálnímu výrobku).
Úkol: Pokuste se vyrobit nějaký velikonoční věnec na dveře buď vystřižený z tvrdého papíru a omotaný krepovým papírem či stužkou nebo vyrobeného z proutí a ozdobte! Dovnitř věnce vlepte tu Vaši postavičku – budu známkovat po návratu do školy!
Pro inspiraci posílám pár videí a v přílohách věnec, který jsme měli v hodinách Tč vyrábět (bohužel nakoupený materiál asi nepoužijeme L).
https://www.youtube.com/watch?v=wywk7uDO3MQ - velikonoční věnec na dveře https://www.youtube.com/watch?v=1v4FhXpkIAw&t=216s - jarní dekorace + věnec na dveře https://www.youtube.com/watch?v=3E3TQfKREbY - velikonoční dekorace
- alespoň 5 metrů jít jako rak; 15x panáka; alespoň 5 metrů jít rovně jako čáp; 10x si střídavě tlesknout (pravou i levou rukou) s jedním z rodičů; výdrž – vzpřímeně se postavit, mít nohy u sebe, předklonit se a snažit se dotknout země cca 10 sec výdrž
ODKAZY - vyplňování cvičení na internetu není povinné, slouží to k většímu procvičení učiva nebo jako doplnění pro "rychlíky":
http://www.rysava.websnadno.cz/
výuková videa - https://www.youtube.com/results?search_query=mat%C3%BDskova+matematika+5...
CT2- Učítelka, mezi 11-12 hod – 5.ročník
S pozdravem,
Vaše paní učitelka, která se Vás moc těší!!!