Základní škola Pardubice-Dubina,
Erno Košťála 870

Učivo 4.5. - 10.5. 2020

Dobrý den, ahoj, smileyyes

 

- OPĚT PROSÍM RODIČE O ZPĚTNOU VAZBU (NA EMAIL, BAKALÁŘE). yesmail

 

Mikina – Ten, kdo mi napsal, má mikinu objednanou. Zvítězil návrh: Mission complete - jsme lepší než naše pověst.

 

PNPC – Pokud máte v Bakalářích N -> neposlali jste zadané úkoly (online zpráva, vtipná fotografie, fotografie s velikonoční tématikou)

 

ONLINE TESTY – Pokud máte v Bakalářích N -> test jste nevyplnili.

 

  

M

! Jelikož v M se stává, že nám nesedí čísla stránek v učebnici, napíši do závorky vždy první příklad na dané stránce.

! Cvičení v učebnici matematiky žáci vypracují do sešitu školního, případně nového (domácího), který by sloužil na domácí práci po dobu zavření školy, VŽDY OZNAČIT STRÁNKU A ČÍSLO CVIČENÍ

! Pravidelné opakování malé i velké násobilky, sčítání a odčítání zpaměti

 

 

OPAKOVÁNÍ – převody jednotek času - PR.S. str. 23/ 1,2,3,6

 

Aritmetika – Učebnice -  opakování – převody jednotek hmotnosti

str. 80/ cv. 8 Doplň jednotky hmotnosti (4 t = 4 000 …..)

          / cv. 9 Sl. úloha – Ve školní jídelně.. (zápis, výpočet, převod)

          / cv. 10 Sestav pořadí zvířat podle jejich hmotnosti od nejlehčího po nejtěžší         

str. 81/ cv. 13 Navštívili jsme prodejnu (564 + V = 588). Doplněná čísla seřaď vzestupně, doplň písmena a vyjde ti, jakou prodejnu navštívili.

            / cv. 14 Sl. úloha (zápis, výpočet, odpověď)

            / cv. 16 Sl. úloha (zápis, výpočet, odpověď)

 

PR. S. str. 22/ 1,2,3,4,5

Pokud nemáš doplněný test Písemné + a –, Obvod a obsah čtverce a obdélníku – doplň.        

 

 

ČJ

! Cvičení v učebnici češtiny žáci vypracují do sešitu školního, případně nového (domácího), který by sloužil na domácí práci po dobu zavření školy, VŽDY OZNAČIT STRÁNKU A ČÍSLO CVIČENÍ

! Průběžně opakovat pády, slovní druhy, vyjmenovaná slova, vzory podstatných a přídavných jmen

 

Pokud nemáš odeslaný dopis nebo pozvánku – v ŽK nalezneš N

 

Gramatika – učebnice (SLOVESA)

str. 138/ BUDOUCÍ ČAS

výklad: https://www.youtube.com/watch?v=WziixJwgHEQ

Zápis

Vyjadřujeme dvěma způsoby:

a) složený tvar slovesa – skládá se z tvaru pomocného slovesa být (budu, budeš, bude, budeme, budete, budou) a z infinitivu významového slovesa (budu sedět, budeš běhat)

b) přítomný tvar slovesa – vyjadřují budoucnost slovesa, která nemohou vyjádřit právě probíhající děj. Tato slovesa vyjadřují pouze minulost a budoucnost (napsal jsem, napíšu).

 

  • Přehled časování (tabulka) si pouze projdi/pročti. Ústně vyčasuj: budu zpívat, budu se učit (já budu zpívat…ty..on/ona/ono…my…vy..oni..)

 

str. 138/ cv. 1a) Slovesný tvar vyjadřující čas budoucí zapíšeš do sešitu. Cvičení 1b) – Vytvoř si dva sloupečky, ať to máš přehledné a rozlišuj jednoduchý a složený tvar budoucího času.

str.139/ cv. 2 do školního sešitu tvořit věty v budoucím čase. Budete používat buď složený, nebo jednoduchý tvar slovesa. (Např. Než půjdu dovnitř, budu muset zazvonit.)

            cv. 3a Do školního sešitu si vytvoř dva sloupce. Do prvního budeš psát slovesa, vyjadřující PŘÍTOMNOST a do druhého BUDOUCNOST. (Např. vychází -> „teď“ vychází, zapíši do sloupce přítomného času. Vyjde -> např. kniha vyjde zítra..za měsíc…čas budoucí.)

cv. 3b Na konec každého řádku ve sloupcích 3a napíšeš osobu a číslo slovesných tvarů (vychází/vyjde – 3.os., č.j.)

            cv. 4 Do školního sešitu vytvoříš slova podle zadání (bránit se -> bráním se)

cv. 5a šk. sešit – napíšeš a doplníš slovo s chybějícím písmenem, tzn. _bíral, Zb_něk…

            cv. 5b šk. sešit – vyhledáš a zapíšeš slovesné tvary.

                                        Určíš os., č., čas (např. sbíral – 3. os., č. j., čas min.)

 

MINULÝ ČAS

str. 140 / cv. 1 – Přečíst a ústně vyhledat slovesné tvary v minulém čase. Odpovědět na otázky pod textem a do sešitu cv. 1b) – vyznačená slova nahraď synonymy.

 

Zápis

Tvary sloves v minulém čase se tvoří z příčestí činného a tvarů přítomného času pomocí slovesa být (běžel jsem, běžel jsi…)

 

TABULKA – Přehled časování sloves v minulém čase -> ústě projít, vyčasovat si maloval, psal, skákal

 

str. 141/ cv. 2 a) Napsat do sešitu dané tvary sloves v minulém čase + 2 využít ve větách.

TABULKA (viz příloha) – časování zvratných sloves v minulém čase

               cv. 3 Ústně časovat slovesa v minulém čase

  cv. 4a) Psát pouze výrazy podle zadání např. Žáci (navštívit)__________  zámek v Opočně. – do sešitu zapíši navštívili.

 

PR. S. str. 62

 

ČJ/ČT – Čtení knížek do povinné četby. Zápisy zasílej ofocené na můj e-mail.

 

AJ – obě skupiny

 

Děti,

 

stále jsme v sekci 5A v učebnici a opakujeme předložky.

Na straně 53/ cvičení 3b si zkoušejte říkat věty česky a anglicky - jsou namluveny na videu, abyste si mohly zopakovat a trénovat.

https://youtu.be/qCQNm4ZlTBU

Nyní zkuste samy cvičení 53/4a a věty napište do sešitu. Při psaní vět se dívejte na obrázek na straně 52.

Nyní si poslechněte na straně 53/ cv.5a a dle poslechu spojte číslo a věc z rámečku. Zapište si je do sešitu.

https://youtu.be/1bz35cHiOl4

Nyní si dokončete cvičení 5b - máte psát věty o každé věci z obrázku. Příklad je uveden  - pero je vedle počítače.

Nyní se podíváme na pracovní sešit.

V něm vypracujte pouze cvičení 43/6 - napište správnou předložku.

Jak vidíte, celý tento týden vedou předložky. Pokud by se vám úkolů zdálo málo, nezapomeňte, že můžete začít psát slovíčka 5. Lekce do slovníčku. Která hvězda z 5. B se do toho pustí?

BONUS za 1 navíc:

Napište, kde je 5 věcí ve vašem pokoji.

Např. Můj počítač je na gauči. My computer is on the sofa.

Moje oblíbená kniha je na zemi. My favourite book is on the floor.

My books are in the drawer.

 

Úkoly nezapomeňte zaslat na naše adresy ke kontrole.

Stále platí možnost Skype konzultací pro všechny žáčky 5.B, je to tento link:

https://join.skype.com/invite/lLQJcBpk6ZtF

 

Zdraví vás paní učitelky,

I.Herynková a J. Braborcová

 

SKN – PŘ

Příští týden test – Vylučovací soustava + Smysly

U str. 71 Infekční a neinfekční onemocnění – přečíst + shrnout vlastními slovy

Zápis – vytisknout a nalepit

 

SKN – Z

Test – Jihomoravský + Olomoucký kraj: https://forms.gle/7txBF4NM5PiKWhFh6

U str. 42 (Evropa - podnebí) – přečíst, ústně shrnout co ses dozvěděl

Vytisknout zápis, nalepit a doplnit chybějící informace

PR.S. str. 24

 

SKN – D

U str. 38 – Přečíst, shrnout ústně a odpovědět na otázky

Vytisknout a nalepit zápis

 

TV

Jelikož jsem Vám slíbila sportovní výlet do HK (bruslení), ale momentální situace neumožňuje účast celé třídy, pokusila jsem se vymyslet náhradní plán. Mohli bychom rozdělit alternativně akci do dvou skupin. Pokud máte zájem a rodiče mají možnost, napíši Vám místo setkání. Jedná se o in-line okruh v hradeckých lesích, viz přiložený odkaz. Tento okruh měří cca 10,5 km. Podmínkou je helma, chrániče, rouška/šátek, pití, sváča + alespoň ještě dva další dospělí jako doprovod (při počtu 10 dětí). Napište mi, zda byste měli zájem a podle počtu se rozhodne, zda se akce konat bude a v jaký čas (např. čtvrtek, první skupina by vyrazila v 9:00 hod. a druhá skupina pak okolo cca 10:00 hod. atd).

https://www.hkregion.cz/dr-cs/104403-cyklo-a-in-line-okruh-mestskymi-lesy.html

 

Kdo se nahlásil -> SRAZ 7.5.2020 v 9:30 v HK - Hradecké lesy.

 

Pokud nepojedete: 10 x dámský klik, 15 x panáka, 30 sec prkno, 1 minuta švihadlo - pokud máte švihadlo doma a máte k tomu prostory smiley (Ať Vám někdo spočítá, kolik dáte přeskoků za minutu. Napiště mi a porovnáme to s daty z prosince.)

 

PNPC

Zadávám odkaz, ve kterém se pokusím o "online" spojení s Vámi. Něco si zopakujeme, popovídáme si a projdeme si učivo, které již máte hotové.

Hodina by se měla stustit ve ST v 13:00.

Po otevření odkazu vyplníte jméno + příjemení, zadáte si heslo (+ dobrovolně e-mail), zaškrtnete, že souhlasíte se zpracováním osobních údajů a následně vstoupíte do třídy. Doufám, že se nám to všem podaří a uvidíme se alespoň tímto způsobem smiley .  

 

https://www.skolavpyzamu.cz/jsrhh

 

Tčin (4.5.- 31.5.) Mgr. Petra Poláčková

Zadání úkolu: Nakreslete libovolným způsobem nebo vytvořte na papír formátu A4 barevné jarní květy (nebo kytici) tak, abyste pokryli celou plochu papíru (může to být kytka na trávě,

trhaná či kytice ve váze – fantazii se meze nekladou J).

Výkres zkontroluji po Vašem návratu do školy nebo mi pošlete ofocený obrázek na můj email: polackova@zsdubina.cz

PS: Už se na Vás všechny moc těším! PP

Zde máte i některé možné náměty na tvary jarních květů nebo zajímavé možnosti tvoření:

- Stačí ale jen nakreslit celé pastelkami (podle Vašich možností)!

http://vytvarne-namety.cz/index.php/92-rocni-obdobi/jaro/927--pruhovane-tulipany

http://vytvarne-namety.cz/index.php/92-rocni-obdobi/jaro/923-tulipan-vodove-barvy

http://vytvarne-namety.cz/index.php/92-rocni-obdobi/jaro/921-tulipany-papirova-batika

http://vytvarne-namety.cz/index.php/92-rocni-obdobi/jaro/618-bledule-jarni

http://vytvarne-namety.cz/index.php/92-rocni-obdobi/jaro/517-pampeliska-z-ubrousku

http://vytvarne-namety.cz/index.php/92-rocni-obdobi/jaro/508-narcisky-z-kosicku-na-cukrovi

http://vytvarne-namety.cz/index.php/92-rocni-obdobi/jaro/113-jarni-cibuloviny

 

 

S přáním hezkého prodlouženého víkendu smiley

 

Vaše paní učitelka

 

Autor: flamikova@zsdubina.cz, poslední aktualizace: 06. 05. 2020